زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ -

آشنایی با شوکو آره‌نا، زیباترین میزبان تاریخ دربی

ورزشگاه اختصاصی آرمینیا بیله فلد میزبان دربی هشتاد و پنجم است، ورزشگاه 26 هزار نفری شوکو آره‌نا که باید بازی دوستانه استقلال و پرسپولیس را میزبانی کند.

سرای نور؛هشتاد و پنجمین نبرد سرخابی های تهران، مورد ویژه ای در بازی های این دو تیم محسوب می شود، دیداری که برای اولین بار خارج از ایران و در کشور آلمان برگزار خواهد شد، پس از حتمی شدن بازی تیم های استقلال و پرسپولیس، دو شهر دوسلدورف و بیله فلد برای برگزاری این بازی انتخاب شدند اما در نهایت با رضایت فدراسیون فوتبال آلمان قرار بر این شد تا دربی پیش روی تهران در شهر بیله فلد و ورزشگاه ۲۶ هزار نفری شوکو آره‌نا برگزار شود.

 

 

این ورزشگاه در سال ۱۹۲۶ ساخته شد اما دو بار برای بازسازی آن اقدام شد و در سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ مسئولان آن برای نونوار کردن اقدام کردند. ظرفیت دقیق این ورزشگاه ۲۶۵۱۵ است و پس از به وجود آمدن تیم آرمینیا به عنوان ورزشگاه اختصاصی این تیم معرفی شد، ورزشگاه از ابتدا به عنوان محلی برای برگزاری مسابقات فوتبال نبود اما به مرور و با تغییراتی که در آن به وجود آمد تبدیل به یکی از مجهزترین ورزشگاه های آلمان شد.

 

 

ورزشگاهی که به خطوط مترو و اتوبوس مجهز است، خطوطی که ایستگاه های فراوانی در برای انتقال تماشاگران بازی های بیله فلد به ورزشگاه دارد، هواداران می توانند با یک بلیت، از سه ساعت قبل از هر بازی تا سه ساعت پس از هر بازی، هم از مترو و هم از اتوبوس استفاده کنند و به تماشای بازی بنشینند.

 

 

این ورزشگاه علاوه بر ایستگاه های مترو و اتوبوس، موزه باشگاه آرمینیا بیله فلد، مهد کودک، سالن اجتماعات، سالن مربوط به کنفرانس های مطبوعاتی، مدرسه آموزشی، غرفه های مربوط به سرگرمی، تهیه غذا و رستوران و غرفه های فروش مواد غذایی، فروشگاه های البسه، باشگاه کسب و کار، مرکز اورژانس، مرکز پلیس و بازداشتگاه است.

 

 

نکته جالب در رابطه با رفاه تماشاگران بازی های تیم آرمینیا بیله فلد در این ورزشگاه اینکه هر هفته و پیش از برگزاری بازی های این تیم تورهایی برای حضور هواداران در ورزشگاه تشکیل می شود تا موجبات حضور نفرات مختلف در ورزشگاه را فراهم آورد.

 

 

این ورزشگاه یک مدرسه نیز برای آموزش دانش آموزانی در سنین مختلف دارد، مدرسه ای برای آموزش موضوعات پرورشی و …! آنها در این مدرسه با بازیکنان مختلف نیز مصاحبه می کنند تا در زمینه سواد رسانه ای نیز به تحصیل بپردازند.

 

 

از نکات جالب دیگر این ورزشگاه، برگزاری مراسم خصوصی بیله فلدی هاست و مردم این شهر می توانند با اجاره نقطه خاصی از این ورزشگاه، مراسم مختلف خود از جمله مراسم عروسی را در این ورزشگاه برگزار کنند.

 

 

باشگاه کسب و کار نیز بزرگترین محل این ورزشگاه محسوب می شود، این مکان در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و می تواند میزبان ۱۰۰ تا ۱۱۰۰ میهمان باشد، میهمانانی که برای برگزاری جلسات مختلف، سمینارها، همایش ها و یا کنفرانس ها در آن گرد هم می آیند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو