زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ -

مراسم بهترین‌های لیگ بدون بهترین‌ها

مراسم انتخاب بهترین‌های لیگ، همه ساله در فوتبال ایران برگزار می‌شود. مراسمی که در آن از بهترین مربی لیگ تا بهترین بازیکن، گلزن، پدیده و داور رونمایی می‌شود.

سرای نور؛سال‌های قبل بازیکنانی چون مهدی طارمی، آندرانیک تیموریان و قاسم حدادی‌فر به این افتخار رسیدند و عنوان بهترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص دادند. هر چند برخی انتخاب‌ها چندان منطقی نبود اما به هر شکل این مراسم برگزار می‌شد و سوژه‌های بسیاری را هم در خود جای می‌داد.

این مراسم همه ساله چند روز مانده به آغاز لیگ برگزار می‌شود؛ همراه با یک جشن کوچک، هدایایی ویژه و البته حضور بازیکنان و پیشکسوت‌هایی که شاید فقط در این مراسم بتوان چهره آنها را دید و صحبت‌های آنها را شنید. مراسم بهترین‌های لیگ برای فوتبال ایران مراسمی ویژه و ضروری برای ثبت در تاریخ خواهد بود. ثبت بهترین‌ها برای سال‌های بعد تا بدانیم کدام بازیکن در چه فصلی عنوان ستاره لیگ را به خود اختصاص داد و یا کدام مربی توانست گوی سبقت را از بقیه برباید و بهترین باشد.

برگزاری مراسم انتخاب بهترین‌های لیگ شانزدهم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. نه خبری از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم هست و نه اخباری درباره تاریخ برگزاری منتشر شده. این مراسم که قریب به اتفاق اوقات، حدود یک هفته قبل از آغاز لیگ برگزار می‌شود، امسال شاید نتواند گروهی از بازیکنان، پیشکسوت‌ها و مربیان را دور هم جمع کند و مثل سال‌های قبل خبرساز باشد.

پرسپولیس و استقلال با اصرار عجیب و غریب حامی مالی خود قرار است در آلمان بازی دوستانه‌ای را انجام بدهند. دیداری که اما و اگرهای بسیاری در برگزاری آن و البته تاریخ تعیین شده وجود داشت اما به نظر می‌رسد در نهایت نخستین شهرآورد فوتبال ایران در کشوری جز ایران برگزار خواهد شد. در تاریخ ۳۱ تیرماه و شهر بیلفلد آلمان.

با توجه به تاریخ برگزاری شهرآورد و فاصله ۴ روزه آن تا آغاز لیگ، برگزاری مراسم بهترین‌های لیگ تحت الشعاع قرار می‌گیرد و به همین دلیل شاید برگزار نشود. برگزاری این مراسم، بدون حضور ستاره‌های استقلال و پرسپولیس که مدعی‌های اصلی تصاحب عناوینی چون بهترین بازیکن، پدیده و بهترین گلزن نیز محسوب می‌شوند نمی‌تواند چندان مورد توجه قرار بگیرد. بخصوص که یکی دو عنوان قطعا به پرسپولیسی‌ها می‌رسد و یک عنوان نیز احتمالا به استقلال.

بهترین گلزن لیگ کسی نیست جز مهدی طارمی که باید در این مراسم کفش طلای خود را دریافت کند. بهترین بازیکن نیز اغلب اوقات از تیم قهرمان انتخاب می‌شود. بهترین مربی نیز همینطور. برانکو گزینه نخست است و انتخاب ویژه برای این مراسم. در استقلال نیز گزینه‌هایی وجود دارند تا عنوان بهترین را به دست بیاورند. برای مثال امید نورافکن که بخت اصلی تصاحب عنوان پدیده لیگ است.

برگزاری این مراسم، بدون حضور بازیکنان و کادر فنی استقلال و پرسپولیس توجیه مناسبی ندارد. از طرفی اگر قرار به حضور بازیکنان و کادر فنی این دو تیم باشد، دیگر زمانی باقی نمی‌ماند تا این مراسم برگزار شود. استقلال و پرسپولیس سی و یکم تیرماه در آلمان مقابل هم بازی می‌کنند و تا به ایران برسند و مستقر شوند یکی دو روز زمان می‌برد. سه روز مانده به آغاز لیگ هم هیچ مربی یا باشگاهی با حضور در مراسم بهترین‌ها موافقت نخواهد کرد.

به همین دلیل از حالا می‌توان برگزاری مراسم انتخاب بهترین‌های لیگ را منتفی دانست. مگر اینکه برنامه‌ریزی جدیدی انجام شود یا فدراسیون و سازمان لیگ تصمیم‌های ویژه‌ای بگیرند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو