زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ -

رضاییان – دیمیتری پایه؛ دوئل داغ

رامین رضاییان امیدوار بود با پیوستن به اوستنده بازی در لیگ اروپا را هم تجربه کند، ولی قرعه با آنها مهربان نبود و تیم بلژیکی در دور سوم مرحله مقدماتی باید با تیم پرستاره مارسی روبه‌رو شود.

سرای نور؛مارسی فصل گذشته پروژه جدیدی را برای بازگشت به سطح اول فوتبال فرانسه و اروپا کلید زد. در میانه فصل بود که مک ‌کورت آمریکایی این باشگاه جنوبی را خرید و سرمایه‌گذاری زیادی انجام داد. رودی گارسیا، مربی سابق رم به‌عنوان سرمربی انتخاب شد و دیمیتری پایه، ملی‌پوش فرانسوی را با سر و صدای زیاد از وستهم برگرداندند.

تابستان امسال هم مارسی چهار خرید مهم داشته است. مانداندا، دروازه‌بان ملی‌پوش فرانسوی از کریستال‌پالاس برگردانده شد. عادل رامی برای تقویت قلب دفاع از سویا جذب شد. لوئیز گوستاوو، ملی‌پوش برزیلی و هافبک سابق بایرن از ولفسبورگ خریداری شد و بالاخره والر ژرمن، مهاجم موناکو برای تقویت خط حمله انتخاب شد.

البته خریدهای تابستانی مارسی تمام نشده و این تیم در حال چانه‌زنی با میلان برای خرید کارلوس باکا، مهاجم کلمبیایی است که بعد از خرید آندره سیلوا در فهرست مازاد قرار گرفته است. او قرار است جانشین بافه گومیس، مهاجم فرانسوی شود که فصل گذشته در لیگ فرانسه ۲۰ گل زد و بر‌‌‌خلاف میل باشگاه راهی گالاتاسرای شد. اگر انتقال باکا به بن‌بست بخورد، مارسی قطعا سراغ گلزن دیگری خواهد رفت تا در فصل جدید بتواند با مدعیانی مثل پاری‌سن‌ژرمن و موناکو رقابت کند.

مارسی در هفته‌های آخر فصل گذشته رقابتی میلیمتری با بوردو برای ایستادن روی سکوی پنجم و رسیدن به مرحله حذفی لیگ اروپا داشت و در برابر اوستنده با تمام قوا بازی خواهد کرد تا به مرحله گروهی برسد. مارسی در فصول اخیر معمولا در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا حاضر بوده و بعد از سرمایه‌گذاری جدید دوست ندارد از صحنه مسابقات قاره‌ای دور بماند.

هرچند اوستنده برای عبور از سد غول فرانسوی بخت پایینی دارد، ولی بازی مقابل این تیم می‌تواند تجربه ارزشمندی برای رامین رضاییان باشد، در صورتی که مدافع تیم ملی بتواند خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند. رامین با هدف روبه‌رو شدن با بازیکنان بزرگ بین‌المللی به اروپا رفته و بازی مقابل مارسی می‌تواند او را به خواسته‌اش برساند.

اگر رامین در دفاع راست اوستنده بازی کند، دوئل بسیار سختی با دیمیتری پایه، ستاره مارسی خواهد داشت که معمولا به‌عنوان گوش چپ بازی می‌کند. پایه معمولا در ترکیب اولیه گوش چپ تیم است، ولی گارسیا به او آزادی عمل داده تا به نقاط مختلف خط میانی برود و در واقع وظیفه بازیسازی تیم با او است.

رامین در این بازی یک حریف آشنا هم خواهد داشت. مدافع چپ اصلی مارسی هیروکی ساکای، ملی‌پوش ژاپنی است که نقش فعالی در حملات این تیم دارد. ساکای در بازی ماه گذشته ژاپن مقابل عراق در تهران هم در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت و قبل از مصدومیت یکی از بازیکنان خوب تیمش بود. دوئل دو مدافع آسیایی در کنار زمین می‌تواند یکی از نقاط جذاب این بازی باشد.

بازی رفت دو تیم پنج مرداد در ورزشگاه ولودروم برگزار می‌شود و اوستنده درست یک هفته بعد در بلژیک میزبان بازی برگشت است. ولودروم که میزبان بازی نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۶ بین فرانسه و آلمان بود بعد از بازسازی به یکی از زیباترین ورزشگاه‌های اروپا تبدیل شده و همچنین یکی از پرشورترین ورزشگاه‌های این قاره است.

هواداران متعصب مارسی در بازی‌های حساس معمولا تمام ۶۵ هزار صندلی ورزشگاه را پر می‌‌کنند و لحظات خیلی سختی برای تیم میهمان می‌سازند. ظاهرا رامین هم از حضور در این ورزشگاه هیجان‌زده است و در اینستاگرامش با انتشار عکسی از آن نوشته: «می‌ریم که ببریم».

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو