زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ -

تشریح بلیت فروشی سرخابی‌ها در لیگ هفدهم

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و بر اساس تفاهم نامه امضا شده بلیت فروشی دیدار سرخابی ها در لیگ هفدهم بر عهده این شرکت است.

سرای نور؛مصطفی مدبر در جریان نشست خبری خود که امروز یکشنبه در محل استادیوم یکصد هزار نفری آزادی برگزار شد، با اعلام اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته میان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همراه با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این شرکت برای لیگ هفدهم مسئولیت بلیت فروشی دیدار سرخابی ها را بر عهده خواهد داشت در مورد چگونگی آن توضیح داد.

وی با تاکید بر اینکه بلیت فروشی به صورت الکترونیک انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: معمولا فروش بلیت بر عهده خود باشگاه است این در حالی است که در استادیوم یکصد هزار نفری آزادی علاوه بر دیدارهای دو تیم استقلال و پرسپولیس دیدارهای تیم ملی نیز برگزار می شود. اگر قرار بود مسئولیت فروش بلیت را به هر یک از نهادهای مربوطه یعنی مسئولان دو باشگاه و فدراسیون بسپاریم عملا امکان پذیر نبود چون در اصل باید فروش بلیت فقط یک متولی داشته باشد بنابراین بر اساس تفاهمات صورت گرفته شرکت توسعه عهده دار این مسئولیت شد در حالی که وظیفه ما اصلا بلیت فروشی نیست.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با ابراز امیدواری از اینکه بلیت فروشی دیدار سرخابی ها و همچنین تیم ملی به صورت منظم و دقیق انجام می شود، تصریح کرد: البته احتمالا انجام این کار به هفته های ابتدایی لیگ نمی رسد اما مصمم هستیم طی برگزاری مناقصه و به صورت کاملا قانونمند بلیت فروشی برای سرخابی ها را انجام دهیم.

مشاور ویژه وزیر ورزش با تاکید بر اینکه بلیت فروشی دیدارهای دو تیم پرسپولیس و استقلال و همچنین تیم ملی فوتبال به گونه ای انجام خواهد شد که بازار سیاه در آن نقشی نداشته باشد، گفت: در برنامه داریم فروش بلیت را با شناسایی دقیق فرد که حداقل شناسایی کد ملی وی است ضمن اینکه فرد تماشاگر بر اساس بلیت دریافتی و همچنین شماره گذاری های انجام شده روی صندلی ها در جای خود مستقر شود، بنابراین موضوع بازار سیاه در این زمینه به حداقل خواهد رسید.

مدبر تاکید کرد: قبل از این شرکتی که مسئولیت فروش بلیت ها را بر عهده داشت این کار را در رابطه با ۵ ورزشگاه کشور انجام می داد اما شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی فقط مسئولیت فروش بلیت برای ورزشگاه آزادی را عهده دار شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین در مورد چگونگی تقسیم عواید حاصل از فروش بلیت اینگونه توضیح داد: عواید حاصل از فروش بلیت بر اساس آیین نامه مصوب فدراسیون فوتبال میان شرکت، فدراسیون و دو تیم استقلال و پرسپولیس تقسیم می شود با استفاده از این روش حتی هزینه های لازم برای نگهداری چمن و هزینه آب و برق ورزشگاه تامین خواهد شد  در حالی که پیش از این هیچ هزینه ای از محل فروش بلیت به خود ورزشگاه آزادی نمی رسید.

مدبر در رابطه با اینکه تقسیم عواید حاصل از فروش بلیت طبق آیین نامه دقیقا به چه صورت انجام خواهد شد، گفت: در آیین نامه مصوب فدراسیون تاکید شده که باشگاه برگزار کننده بازی یا صاحب ملک است یا آن را اجرا کرده است، استادیوم آزادی در اجاره دو تیم پرسپولیس و استقلال است. این دو تیم فصل گذشته ورزشگاه آزادی را به مبلغ ۶۵ میلیون اجاره کردند حتی این اجاره هم در قالب تفاهم نامه جدید امضا شده قید شده است. اینکه دقیقا سهم هر یک از طرفین تفاهم نامه از فروش بلیت چقدر می شود بر اساس آیین نامه مصوب مشخص می شود البته هنوز سهم شرکت توسعه در این زمینه نهایی نشده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو