زمان انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ -

لزوم اصلاح بودجه فرهنگی/ دولت فرهنگ را مسئله حاشیه ای قلمداد نکند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تبعیض در اختصاص بودجه فرهنگی به دستگاه های مختلف، گفت: دولت، فرهنگ را یک مسئله حاشیه ای قلمداد نکند.

سیدعلی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به ضعف های بودجه فرهنگی لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۹۵، گفت: رشد بودجه فرهنگی در لایحه بودجه کل کشور ۹۵، نسبت به بودجه ۹۴، یک درصد است.

وی افزود: این میزان رشد متناسب با برخی ارقام رشد یافته در بودجه نیست، بودجه معاونت امور زنان ریاست جمهوری نسبت به سال ۹۴ رشد قابل توجهی دارد. حتی بودجه نهاد ریاست جمهوری هم با افزایش چشمگیری همراه است ولی دستگاه های فرهنگی با افزایش یک درصدی بودجه در سال ۹۵ مواجه هستند.

وی با بیان اینکه تبعیض در اختصاص بودجه بین دستگاه های مختلف یکی دیگر از نقایص بودجه فرهنگی سال ۹۵ است، عنوان کرد: بودجه دستگاه هایی همچون وزارت ارشاد، ورزش و امور جوانان و گردشگری، رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته اما برخی سازمان ها مانند سازمان تبلیغات اسلامی که نهاد تبلیغ دینی هستند، با رشد ناچیزی مواجهند. در این بین سازمانی مانند صدا و سیما هم با کاهش بودجه همراه است.

نماینده مردم گلستان خاطرنشان کرد: البته اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ هستند، در تلاشند این دو معضل را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه کاهش بودجه فرهنگی در کشور تبعات بسیاری را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: کشور ما با هجمه های سنگین دشمن همراه است از این رو کاهش بودجه فرهنگی می تواند تاثیر مخربی در جامعه داشته باشد.

طاهری یادآور شد: انتظار ما از دولت این است که فرهنگ را به عنوان یک مسئله حاشیه ای قلمداد نکرده و به آن به طور جدی توجه کند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو