زمان انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ -

تاکید انصارالله و کنگره مردمی یمن بر پایبندی به آتش بس

بش انصارالله و کنگره مردمی یمن بر پایبندی نسبت به آتش بس در این کشور تاکید کردند.

به نقل از المسیره، جنبش انصارالله و کنگره مردمی یمن طی بیانیه ای بر پایبندی خود به آتش بس در این کشور که از بامداد دوشنبه به مرحله اجرا درآمده است تاکید کرده و نسبت به توقف کامل تجاوز به یمن ابراز امیدواری نمودند.

انصارالله و کنگره مردمی یمن همچنین از نامه خود به «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن طی روز شنبه مبنی بر پایبندی خود به آتش بس خبر دادند. در بیانیه انصارالله و کنگره مردمی نسبت به پایبندی دیگر طرف ها به آتش بس به محض اجرایی شدن آن تاکید شده است.

از سوی دیگر سرتیپ «شرف لقمان» سخنگوی رسمی ارتش یمن هم با اعلام پایبندی ارتش و کمیته های مردمی یمن به آتش بس، بر محفوظ دانستن حق خود برای واکنش به نقض آتش بس تاکید کرد.

لازم به ذکر است که پیش از این ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی رژیم سعودی از اجرایی شدن آتش بس در یمن از بامداد دوشنبه تا ظهر روز بعد پایان مذاکرات صلح این کشور که قرار است در کویت برگزار شود خبر داد. مدت مذکور در صورتی است که آتش بس تمدید نشود.

جنگنده های سعودی پیش از اجرایی شدن آتش بس در یمن، حملاتی را به استان های الجوف و تعز انجام دادند. در همین حال شبکه المسیره از پرواز جنگنده های سعودی بر فراز استان های عمران و صنعاء طی بامداد دوشنبه خبر داد. بنا بر اعلام این شبکه جنگنده های سعودی بامداد دوشنبه با نقض آتش بس بر فراز استان تعز به پرواز درآمدند.

رژیم سعودی از اواخر مارس ۲۰۱۵ در حملاتی ددمنشانه به یمن تجاوز نموده و با گذشت یکسال از آغاز این تجاوز تاکنون بیش از ۶ هزار شهروند یمنی کشته شده اند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو