زمان انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ -

امام جمعه قرچک ورامین:

دشمن امروز به فکر آن است که ما را از آرمان‌های اصلی انقلاب غافل کند

دشمن امروز به فکر آن است که ما را از آرمان‌های اصلی انقلاب، ارزش‌ها، اهداف امام و منویات رهبری در این زمان غافل کند تا وصیت نامه شهدا را فراموش و حقیقت‌ها را گم کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام حجت اسماعیلی در مراسم گرامیداشت شهدای گمنام در ساحل شهرستان نور اظهارداشت: در مراسم یادواره شهدا آنچه مهم است روح و جان مراسم است، همانطور که در عاشورا باید به روح و جان و پیام عاشورا و هدف از برپایی قیام امام حسین توجه شود.

وی با اشاره به این برنامه‌ها خاطرنشان کرد: این مراسم‌ها زمینه و بستر است و آنچه مهم است وظیفه شناسی است که باید تکلیفمان را بدانیم زیرا یکی از امتیازات بزرگ شهدا این است که در زمان خودشان تکلیف شناس بودند و به موقع به وظیفه خود عمل می‌کردند.

امام جمعه قرچک ورامین ا اشاره به گذر۲ دهه از هشت سال دفاع مقدس افزود: کم کم جامعه به سمتی حرکت می‌کرد که ارزش‌های حقیقی، جهاد، شهادت، حقیقت، موضع مقاومت و غیرت دینی فراموش شود اما بار دیگر با مجاهدت بی وقفه، بی دریغ و به موقع رزمندگان مدافعان حرم، افکار عمومی و جهت‌ها تغییر پیدا کرد.

 

امام جمعه اسبق شهرستان نور تأکید کرد: همه شهدا عزیز هستند، شهدایی که در زمان شهادت پیکر مطهرشان به وطن بازگشت و کوچه، خیابان، مدرسه، دانشگاه، بازار و زندگی مردم را متحول کرد و شهدایی که پس از سال‌ها در این زمان استخوان‌های مقدس و مطهر آن‌ها بازگشت و تأثیر بسزایی در فضای جامعه گذاشت.

اسماعیلی گفت: در این زمان که ارزش‌ها و آرمان‌ها، تکلیف شناسی و انجام وظیفه به موقع، کم رنگ شده است حضور شهدا در این زمان همچون باران رحمت در کویر خشک است.

وی حضور در این مجالس و مراسم‌ها را دعوت شهدا نام برد و اظهارکرد: باید در زندگی خود بازنگری کنیم که ببینیم اسلام در کجای زندگی ما قرار دارد، مدیریت دانشگاه‌ها بر مبنای چه اصولی است، کرسی ریاست و سیاست مدیران در ادارات و حرکت‌های همه ما بر مبنای چه اصولی است و این مسئله بسیار مهم است زیرا دشمن امروز به فکر آن است که با مشغله‌های فراوان که در جهان مادی وجود دارد ما را از آرمان‌های اصلی انقلاب، ارزش‌ها، اهداف امام و رهنمودها و منویات رهبری در این زمان غافل کند تا وصیت نامه شهدا را فراموش و حقیقت‌ها را گم کنیم.

 

 

 

امام جمعه قرچک ورامین با اشاره به سه مسئله مهم جامعه امروز افزود: بینش انقلابی، حرکت جهادی ، موضع مقاومت سه رکن مهمی است که ضامن بقای اسلام و انقلاب و ارزش‌های ما است و نباید آنها را فراموش کنیم و کسانیکه بینش دارند و اهل عمل نیستند و حرکت جهادی که برای رسیدن به درجات و منافع دنیاست و موضع مقاومتی که در شعار باشد قابل قبول نیست و ما آن‌ها را انقلابی نمی‌دانیم و کسانی دارای این سه رکن مهم هستند که تابع محض ولایت فقیه باشند.

 

امام جمعه اسبق شهرستان نور گفت: اگر می‌خواهیم از نصرت و رحمت الهی بهرمند شویم باید خدایی باشیم و آنچه سبب پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شد، همان تفکر، اندیشه، موضع و قدرت می‌تواند سبب ساماندهی اقتصاد کشور شود و تأکید رهبر بر اقتصاد مقاومتی همان اقتصادی داخلی و اسلامی است.

اسماعیلی اظهارکرد: امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل حرف زور و استکبار ایستاد و جهان بر این باورند که بر محور یک منطق می‌توان موفق شد آن هم منطق (نه) در مقابل دنیای استکبار است و رهبر معظم انقلاب ۲ ویژگی را از ویژگی‌های انقلاب و حکومت نام برد که یکی مبانی اسلام ناب و دیگری برپایی حکومت و نظام توسط مردان خدایی و الهی است که اگر این ویژگی‌ها کم رنگ شود ما به نتیجه نمی‌رسیم.

وی با اشاره به از هم پاشیدن خانواده‌ها در غرب خاطرنشان کرد: امروز عفاف و حجاب ۲ مقوله پذیرفته شده در همه دنیا است و محققان و جامعه شناسان و روان شناسان در کنفرانس‌های علمی میان زنان جهان مطرح می‌کنند که اگر می‌خواهید عزت شما زنان حفظ شود و به دنبال احیای شخصیت هستید به فرامین اسلام که زنان مسلمان به آن پابند هستند توجه کنید.

امام جمعه قرچک ورامین در پایان تصریح کرد: هیچ رئیسی، مسئولی و زمام داری در این نظام ملاک و میزان نیست مگر فرامین رهبری که تنها ملاک ومیزان در جمهوری اسلامی ایران است و حرکت جهادی که فقط هدفش خداست و سوم موضع مقاومت که این سه مسئله از مسائل مهم جامعه امروز است و اگر کسی چنین باوری ندارد ما او را انقلابی نمی‌دانیم زیرا او دنبال منافع شخصی و دنیایی خود است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو