زمان انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۶ -

آیا از خطر تعلیق رها می‌شویم؟

ورود دیرهنگام وزارت ورزش به بدهی شطرنج/ از فیده وقت بیشتر بگیرید!

به گفته سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش، در صورتیکه مهلت فیده برای پرداخت بدهی شطرنج ایران تمدید شود، این وزارتخانه به موضوع ورود کرده و کمک حال فدراسیون خواهد شد.

به گزارش  سرای نور،مهلت دو ماهه ای که از سوی فدارسیون جهانی شطرنج (فیده) و برای پرداخت بدهی ۱۸۰ هزار دلای فدراسیون ایران بابت میزبانی مسابقات زنان جهان در نظر گرفته شده بود، فردا به پایان می رسد و این در حالی است که تا به امروز هیچ مبلغی از بدهی به جامانده به حساب فیده واریز نشده است.

فدراسیون شطرنج که هنوز از اسپانسر خود برای مسابقات زنان جهان طلبکار است طی این مدت هم نتوانست طلب خود را دریافت کند تا حداقل از آن برای پرداخت بدهی به فیده استفاده کند. وزارت ورزش هم که پیش از این بابت برگزاری مسابقات زنان جهان مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فدراسیون کمک کرده بود، کمک مالی جدیدی به این فدراسیون نکرد؛ با این اوصاف و اگر تا فردا شرایط به همین منوال باقی بماند، شطرنج ایران از سوی فیده تعلیق خواهد شد.

در همین رابطه سید علی آقازاده سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش  در پاسخ به این پرسش که «واقعا وزارت ورزش هیچ اقدامی برای جلوگیری از تعلیق شطرنج ایران انجام نخواهد داد؟»، گفت: در صورتیکه مهلت فیده تمدید شود، به این موضوع ورود کرده و کمک حال فدراسیون خواهیم شد.

وی در این زمینه توضیح بیشتری داد و تصریح کرد: طی این دو ماه رئیس فدراسیون که نتوانست کاری برای تسویه حساب فدراسیون خود انجام دهد. وزارت ورزش هم پیش از این، از هیچ کمک مالی دریغ نکرده بود. با این حال به رئیس فدراسیون اعلام کرده ایم که با فیده رایزنی های لازم را انجام دهد و مهلتی که ظاهرا فردا به پایان می رسد را به تعویق بیندازد.

سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش تاکید کرد: با وزیر ورزش در این مورد صحبت داشته ام. در صورتیکه زمان اتمام مهلت تعیین شده به تعویق بیفتد، وزارت ورود کرده و در تامین بدهی کمک حال فدراسیون خواهد شد.

به گزارش مهر، این اولین بار نیست که فدراسیون شطرنج ایران به خاطر بدهی ۱۸۰ هزار دلاری به فیده در آستانه خطر تعلیق قرار می گیرد. حدود دو ماه پیش بود که قرار بود این اتفاق بیفتد اما با وساطت نایب رئیس ایرانی فیده، موضوع منتفی شد و همان زمان مهلت دو ماهه برای تسویه حساب مالی شطرنج ایران در نظر گرفته شد.

با این اوصاف و با توجه به اینکه مهلت دوماهه تعیین شده فردا تمام می شود و در کل پنج ماه هم از زمان برگزاری مسابقات زنان جهان در ایران می گذرد، فدراسیون بین المللی شطرنج با درخواست دوباره برای تمدید مهلت تعیین شده موافقت می کند؟

منبع:مهر

کلیدواژه ها: , ,
زمان انتشار: ۲۸ تیر, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو