زمان انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ -

ای اف سی جانشین کمیته انضباطی شد

بازیکنان طلبکار از 4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا این شانس را دارند تا طلب خود را از باشگاه‌های بدقول ایرانی زنده کنند.

سرای نور؛

دیروز در خبرها داشتیم که کاوه رضایی و آندرانیک تیموریان بابت دو فقره بدهی که جمعشان به نزدیک یک میلیارد تومان می‌رسد، از طریق وکیل، کنفدراسیون فوتبال آسیا را در جریان قرار داده‌اند و با تایید مدارک، استقلال در صورتی می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند که رضایت این دو بازیکن را جلب کند. البته قطعا آندو و کاوه اولین بازیکنانی هستند که به دنبال دریافت حق قانونی خود هستند و این صف ممکن است به زودی با افراد تازه‌ای پر شود.

جالب اینکه یک روز بعد از انتشار این خبر، کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در ایران و همچنین باشگاه استقلال با تایید ارقام نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند. جالب اینکه کمیته تعیین وضعیت که به تازگی در فوتبال ایران فعال شده قرار است رسیدگی به پرونده‌های مالی بین باشگاه‌ها و بازیکنان را برعهده داشته باشد و از این رو در ۵ ماه گذشته کمیته انضباطی هیچ حکم مالی‌ای صادر نکرده است. اما حالا با وضعیت جدید و ضرب‌الاجل ای‌اف‌سی به باشگاه‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا وضعیت کاملا متفاوت پیش خواهد رفت.

به جز این دو یان رمزی بازیکن استرالیایی سابق تراکتورسازی نیز رسما در این‌باره اقدام کرده است و شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس نیز به زودی با این قسم از اطلاع‌رسانی به ای‌اف‌سی مواجه خواهد شد.

در حال حاضر و در شرایطی که کمیته انضباطی فوتبال ایران فاقد قدرت نقد کردن احکام انضباطی است، شاید شانس به طلبکاران ۴ تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا رو کرده که بتوانند با مدیران باشگاه پای میز بنشینند و طلب‌های گذشته خود را زنده کنند. کاری که به عنوان مثال پیش از این آندرانیک تیموریان سال‌ها در پی آن بوده اما باشگاه استقلال این طلب ۷۰۰ میلیونی را متعلق به مدیران قبلی می‌دانسته است در حالی که آندو مالیات این رقم را نیز پرداخت کرده است.

حالا باشگاه‌ها چاره‌ای جز مصالحه با طلبکارانشان ندارند و این موضوع مبارکی برای فوتبال ایران است و بدون شک به واقعی شدن قراردادها و حساب و کتاب و شفافیت مالی کمک خواهد کرد. کاری که کمیته انضباطی در انجام آن عاجز بوده اما حالا ای‌اف‌سی با حربه محرومیت از حضور در رقابت‌های آسیایی آن را پیش خواهد برد. به یاد داشته باشید که این نهاد اداره‌کننده فوتبال آسیا در این زمینه کاملا جدی است و سال گذشته تیم الاتحاد عربستان را از حضور در رقابت‌های آسیایی محروم کرده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو