زمان انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ -

اردوغان: غرب بین ترکیه و تروریست‌ها یکی را انتخاب کند

رئیس جمهور ترکیه با نوشتن نامه ای با متهم کردن کشورهای غربی به ریاکاری از آنها خواست تا بین ترکیه و گروه های تروریستی یکی را انتخاب کنند.

سرای نور؛به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نامه ای به رسانه انگلیسی گاردین از رهبران کشورهای غربی خواست تا بین کشورش و گروه های تروریستی یکی را انتخاب کنند.

وی در این نامه که امروز توسط گاردین به مناسبت سالگرد کودتای نافرجام ۱۵ جولای ترکیه منتشر شده است، می نویسد: خیانت غربی ها به دوستی ترکیه را هیچ گونه نمی توان ظاهرآرایی کرد، خیانتی که در تضاد با ارزش ای بنیادین و روابط دو جانبه است.

اردوغان در بخشی دیگر از این نامه می نویسد: امروز رهبران غرب باید بین دوستی با تروریست ها و بازگشت به منافع مردم ترکیه یکی را انتخاب کنند.

وی در ادامه یادآور می شود: خنثی کردن کودتای ۱۵ جولای نقطه عطفی در تاریخ دموکراسی ترکیه محسوب می شود و امیدی برای مردمی بود که تحت حکومت دیکتاتورها زندگی می کنند.

اردوغان در ادامه می نویسد: ریاکاری و استاندارهای دوگانه آنها(غربی ها) عمیقا مردم ترکیه را آزرده است، مردمی که برای آزادی خود همه چیزشان را به خطر انداختند.

گفتنی است دولت ترکیه کشورهای غربی و آمریکا را به حمایت از گروه های تروریستی پ ک ک و دیگر شاخه های آن در سوریه و جریان فتح الله گولن متهم می کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو