زمان انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ -

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

جزئیات مساحت آپارتمان‌های کشور

مرکز آمار ایران، جزئیات مساحت واحدهای مسکونی کشور را اعلام کرد که بر اساس آن، مساحت تنها یک هزارم آنها، بیش از ۵۰۰ متر است.

به گزارش  سرای نور،به نقل از مرکز آمار ایران، از مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳ واحد مسکونی معمولی در کشور، تعداد ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۱۱ (۲۱.۷ درصد) واحد مسکونی بین ۵۱ تا ۷۵ متر مربع مساحت دارند که یک پنجم واحدهای مسکونی در کشور است و واحدهای مسکونی با مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیش‌تر با تعداد ۳۲هزار و ۸۹۶ واحد (۰.۱ درصد) کمترین سهم را دارا می‌باشند.

 

همچنین از مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳ واحد مسکونی معمولی در کشور تعداد ۸ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۵۳ واحد(۳۹.۹ درصد) آپارتمانی و تعداد ۱۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۵۰ واحد(۶۰.۷ درصد) غیر آپارتمانی میباشد.

توزیع واحدهای ‌مسکونی معمولی برحسب نوع اسکلت‌ نیز نشان می‌دهد که ۳۰.۹ درصد این واحدهای مسکونی دارای اسکلت فلزی، ۲۶.۴ درصد دارای اسکلت بتون‌آرمه و ۴۲.۵ درصد سایر بوده است.

بیشترین سهم مصالح بکار رفته در واحدهای مسکونی که اسکلت آنها فلزی یا بتون آرمه نیست، مربوط به آجر و آهن یا سنگ و آهن با ۲۵.۶ درصد (تعداد ۵۸۵۰۸۷۹) می‌باشد.

مرکز آمار ایران اعلام کرده است: کاربران می توانند برای مشاهده نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به سایت مرکز آمار ایران به نشانی www.ama.org.ir مراجعه کنند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو