زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ -

استاندار مازندران:

ورود هرگونه برنج خارجی به مازندران قاچاق محسوب می‌شود

استاندار مازندران از بهبود وضعیت برنج در استان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از این محصول استراتژیک، ورود هرگونه برنج خارجی به استان را قاچاق اعلام کردیم و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش  سرای نور، ربیع فلاح‌جلودار در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران که به میزبانی نماز جمعه گتاب در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و مفاسد، مازندران اقدامات خوبی داشته که از جمله شناسایی ۳۰ منطقه آلوده، پاکسازی و ساماندهی افرادی بود که در این مکان‌ها بودند.

وی از کاهش و توقف آمار طلاق در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین در حوزه رشد جمعیت نیز وضعیت مازندران بهبود یافته و با افزایش زاد و ولد در استان مواجه هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی غریق در طرح دریا تصریح کرد: با توجه به ماده ۱۶ کمپ اعتیاد به اداره بهزیستی استان واگذار شد که افراد معتاد بی‌خانمان شناسایی و به این کمپ‌های بازپروری سپرده می‌شوند که بعد از سه ماه درمان، برای اشتغال و ساماندهی آنها اقدام می‌شود.

فلاح خاطرنشان کرد: در مازندران ۵۱۶ کمپ ترک اعتیاد داریم که متادون درمانی دارند و ۵۱ هزار و ۶۰۰ معتاد نیز آمار ثبت شده مازندران است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۷ همه روستاهای مازندران از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، خاطرنشان کرد: با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان و با ۱۷۰ کیلومتر عملیات اجرایی، مازندران در حوزه گاز خودکفا شده است.

فلاح ادامه داد: در حوزه آبرسانی نیز ۳۶۶ روستا از آب شرب سالم برخوردارند و ۱۱۴ روستا نیز به‌زودی تجهیز می‌شوند.

استاندار مازندران اضافه کرد: در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ با بهبود وضعیت اشتغال مواجه بودیم که در بهار امسال نرخ بیکاری تک رقمی شد این در حالی است که سهم مازندران در حوزه تولید، ایجاد ۴۰ هزار شغل برای رفع بیکاری بوده که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در صدد رفع این معضل هستیم.

فلاح نهاد مقدس نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: این اجلاسیه فرصت مناسبی برای بیان انتقاداتی است که سبب کاهش ضعف‌ها و تقویت طرفیت‌ها است.

وی در پاسخ به انتقاداتی که به بانک‌ها شد، افزود: با تعاملی که با بانک‌های مازندران داشتیم در سال ۹۵ جزو استان‌هایی بودیم که بالاترین عدد را در ارتباط با کمک به واحدهای تولیدی برای افزایش تولید و مدارا با بدهکاران بانکی در حوزه تولید داشتیم اما اشکالاتی که در حوزه بانک‌ها مشاهده می‌شود باید از بانک‌‎های مبدا در سطح کلان اصلاح شود.

استاندار مازندران از بهبود وضعیت برنج در استان خبر داد و گفت: مازندران ۴۵ درصد از تولید برنج کشور را به عهده دارد و ما با افزایش تولید برنج نیز مواجه هستیم، امسال ۳ هزار هکتار افزایش برنج کاری داشتیم و در راستای حمایت از این محصول استراتژیکی ورود هرگونه برنج خارجی به استان را قاچاق اعلام کردیم و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی از کاهش ۴۰ درصد بارندگی در استان خبر داد و افزود: با وجود کم‌آبی اما کشاورزان ما در حوزه کشاورزی با مشکل جدی مواجه نشدند، با افتتاح سد گلورود تا سال آینده بسیاری از مشکلات مردم منطقه شرق استان نیزمرتفع می‌شود.

فلاح گفت: یکی از مطالبات درجه یک استان در ارتباط با سدها است که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شد و اقدامات بسیار خوب را شاهد بودیم.

منبع:مهر

 

زمان انتشار: ۲ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو