زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ -

پیوند عضو جان عروس بروجردی را نجات داد

عروس ۲۳ ساله‌ای که در حادثه رانندگی در شب عروسی خود دچار قطع عضو از ناحیه دست شده بود توسط متخصصان در بیمارستان چمران بروجرد پیوند عضو شد.

سرای نور؛محمد گرشاسبی فوق تخصص جراحی عروق در بروجرد اظهار داشت: حدود ۱۰ روز پیش خانمی ۲۳ ساله به دنبال واژگون شدن اتومبیل پراید خود از خودرو به بیرون پرت می‌شود و حین پرت شدن ماشین روی دست راست وی می‌افتد و در اثر این حادثه از ساعد تا مچ دست تمام عضلات شامل تاندون‌ها، عروق و اعصاب دچار له‌شدگی و کندگی می‌شود.

وی افزود: فرد حادثه‌دیده در حالی به بیمارستان چمران بروجرد منتقل شد که پوست و عضلات وی کاملاً از ناحیه آرنج کنده‌شده و تا مچ دست و شریان و وریدها همه قطع‌شده است و تنها استخوان دست باقی‌مانده بود.

فوق تخصص جراحی عروق بیان کرد: این فرد آسیب‌دیده هم‌زمان دچار آسیب قفسه سینه و دیگر شکستگی‌ها شده که مورد جراحی قرار می‌گیرد و برای دست به اتاق عمل برده می‌شود و عمل بازسازی با موفقیت انجام می‌شود و دست زنده می‌ماند و تنها مشکلی که در حال حاضر این بیمار دارد له‌شدگی عضلات دست است که مانع خون‌رسانی و از بین رفتن بخشی از بافت آن شده است.

وی عنوان کرد: بیمار در حال حاضر تحت درمان است و درمان کامل نشده و نیاز به اقدامات بیشتر دارد اما حال عمومی وی رضایت‌بخش بوده و هوشیار است.

گرشاسبی با اشاره به دیگر عمل موفقت آمیز جراحی پیوند در بیمارستان چمران بروجرد گفت: حدود یک ماه پیش دست بیمار دیگری در جریان یک تصادف کاملاً قطع‌شده بود که دست را به‌صورت جداگانه چند ساعت بعد به بیمارستان آورند و پس از ۹ ساعت، عمل پیوند عضو با موفقیت در بیمارستان چمران انجام گرفت و شرایط بیمار هم‌اکنون رضایت‌بخش است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو