زمان انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ -

همایش استانی روز هنر به میزبانی شهرستان نور

همایش استانی روز هنر انقلاب اسلامی در سالن پیامبر اعظم (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.

همایش استانی روز هنر انقلاب اسلامی در سالن پیامبر اعظم (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج نور با خیرمقدم در این همایش افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و ما با استفاده از هنر می‌توانیم انقلاب اسلامی را به تمام دنیا بشناسانیم، و در این راستا شهید آوینی شهید عرصه هنر نام گذاری شده‌اند و در این حوزه زحمات زیادی کشیدند.DSC00563
غلامرضا منتظری در این همایش با اشاره به هنر اظهار کرد: هنر باران رحمت الهی است که بر آسمان دل و اندیشه انسان نازل شد تا در پرتاب کشش و جاذبه، بتوانیم دیگران را به کوششی دوباره برای صعود به بام احدیت فرا بخوانیم.
وی گفت: هنر وسیله صعود است و اگر خاستگاه هنر پاک و زلال نباشد می‌تواند سبب سقوط و تباهی در جامعه شود. هنر همانند ظرفی است که محتوایش به اندیشه و تفکر ما گره خورده و باید به شایستگی از آن بهره بگیریم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور خاطر نشان کرد: خداوند خود مظهر زیبایی است و هم زیبایی را دوست دارد، پس شایسته است که امروز معارف دینی و پیام انقلاب اسلامی را با زیباترین و جذاب ترین روش هنری ارائه دهیم.
این مسئول با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تعهد و تخصص افزود: مصادیق تعهد و تخصص در این است که یک اثر را در اوج زیبایی، از نظر ساختار و تکنیک و در اوج کمال، از نظر محتوا ارائه کنیم تا در دل مخاطب و جامعه هدف بنشیند.DSC00610
غلامرضا منتظری افزود: امروز جهان غرب محتوای مسموم خود را با زیباترین بسته‌های هنری ارائه می‌کند و این مسئولیت بر دوش هنرمندان است تا معارف زلال خود و پیام حیات‌بخش انقلاب را به زیباترین صورت به دنیا ارائه کنند.
وی با توجه به فعالیت بسیج در یک دهه اظهار کرد: در این مدت ۹۰ هزار هنرمند را در کشور جذب این سازمان کردیم.
وی محوریت سازمان را کادرسازی و تربیت نیرو و هنرمند در طراز انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: هر ایرانی و هنرمند فرهیخته‌ای که نام آوینی را می‌شنود در برابر عظمت او سر تعظیم فرود می‌آورد . باید آوینی فردا را با تکیه بر هنرمند جوان امروز احیا کرد و تلاش کنیم تا سلحشورهای آینده نیز از میان همین هنرمندان بسیجی برخیزند.
منتظری از تشکیل بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی هنری مردمی کشور خبر داد و افزود: مقام و جایگاه بسیج با هیچ سازمان قابل قیاس نیست و بسیج برگ برنده انقلاب اسلامی است که حزب، گروه و جناح در آن مطرح نیست و فقط انقلاب اسلامی در آن اهمیت دارد.
این مسئول با تأکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: اگر دغدغه های فرهنگی معظم له یک مسئله مطرح شود نه یک موضوع، ما برای پاسخ مسئله همت خواهیم کرد.
منتظری با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان در سال ۹۵ چند کار شاخص و بزرگ را سرلوحه کار خود قرار داد تصریح کرد : نخستین جشنواره سبک زندگی ایرانی، اسلامی، فراخوان نامه رهبری به جوانان جهان، تشکیل اتحادیه هنرمندان جوان جهان و توجه به هسته شادمانه از برنامه های سازمان در سال جدید است.
وی گفت: اسلام دین غم و اندوه نیست و در آموزه های دینی، سوگواره‌ها بسیار باشکوه و زیباست و سوگواره عاشورا پله کمال انسان است و این‌ که فرهنگ دینی ما پاسخی برای نشأت و شادابی جامعه نخواهد داشت، باور غلطی است و ما وظیفه داریم تا بر اساس معارف زلال دینی، اسباب شادمانی سالم را فراهم کنیم و بسیج هنرمندان نخستین فراخوان مدل مفهمومی شادمانه را درسال جاری برگزار می‌کند تا برای جشن تولد ، چند مدل استاندارد مطابق با فرهنگ دینی، ایرانی و اسلامی ارائه دهیم.

احد جاودانی در این همایش اظهار کرد: هنر بر تمام کسانی که در این گستره گیتی زندگی می کنند تأثیرگذار است و همه انسان‌ها هنر را دوست دارند و از آن لذت می‌برند.
وی گفت: باید این ظرفیت باشد تا هنرمندان با تولید آثار هنری آن را در مسیری هدفمند هدایت کنند.DSC00584
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: اگر هر انقلاب، رخداد و تحولی بخواهد در جهان ماندگار شود باید از طریق هنر بیان شود .
این مسئول با توجه به اثرگذاری هنر در جهان خاطر نشان کرد: هنر در کشور ما از روح انقلاب اسلامی نشأت گرفته است و روح انقلاب نیز از متن قرآن، تعالیم و ادبیات دینی ما است و هنرمندان ما با استفاده از آن می‌توانند در این زمینه اثر گذاری بیشتری داشته باشند .
جاودانی با اشاره به آثار هنری در حوزه ی دفاع مقدس تصریح کرد: کتاب‌ها، فیلم‌ها و دیگر آثاری که در حوزه دفاع مقدس یا معرفی انقلاب اسلامی تولید شده است توانست اثرگذار باشد و لازم است تا هنرمندان متعهد از ابزار هنر برای رساندن پیام انقلاب اسلامی استفاده کنند.
هاشمی معاونت فرهنگی سپاه کربلا مازندران در پایان اظهار کرد: وظیفه سپاه و بسیج نشان دادن زیبایی‌های اسلام در عرصه‌های مختلف آن به صورت تأثیرگذاراست و در دنیای هنر و پیشرفت علم هیچ تمدنی درخشان تر از تمدن دنیای اسلام نیست.

در این همایش امام جمعه نور، سعیدیزدانی معاون فرماندار، بخشدار مرکزی نور، سید صابر سجادی شهردار نور، اعضای شورای شهر نور و… حضور داشتند و در پایان به برگزیدگان بسیج هنرمندان در سراسر استان لوح وجوایزی تقدیم شد. DSC00576

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو