زمان انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ -

هفته بیست و ششم لیگ برتر؛

پرسپولیس استقلال راچهارتایی کرد/شاگردان برانکو برقله لیگ ایستادند

تیم فوتبال پرسپولیس در دربی مهیج و دیدنی پایتخت استقلال را با شکستی سنگین مواجه کرد و با کسب ۳ امتیاز شیرین به صدر جدول رده بندی صعود کرد. شاگردان برانکو حالا بالاتر از هر دو استقلال هستند.

 

به گزارش سرای نور؛ تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۷ امروز جمعه دربی ۸۲ پایتخت را در چارچوب هفته بیست و ششم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که این دیدار در پایان با برتری ۴ بر ۲ شاگردان برانکو ایوانکوویچ همراه شد. پرسپولیس با این برد از هر دو استقلال خوزستان و تهران سبقت گرفت و به صدر جدول رفت.

شوک زودهنگام پرسپولیس
در نیمه نخست پرسپولیس بازی را بهتر شروع کرد و کاملا استقلال را در زمین خود نگه داشت. عقربه های ساعت دقیقه ۵ را نشان می دادند که پرسپولیس به گل رسید. شوت سنگین نوراللهی از پشت محوطه جریمه را رحمتی دفع کرد اما مهدی طارمی در ریباند دروازه را باز کرد تا تیم برانکو خیلی زودتر از آنچه که تصورش می رفت به گل دست یابد.

بعد از این گل پرسپولیس بازی را با آرامش بهتری دنبال کرد و فشار خود را بخصوص در میانه میدان روی هافبک های حریف حفظ کرد. استقلال در دقیقه ۱۷ بهترین فرصت خود را برای گلزنی از دست داد. پاس بلند خسرو حیدری پشت مدافعان حریف به برهانی رسید اما او در موقعیت تک به تک با سوشا مکانی ضربه خود را به بیرون دروازه زد.

مصدومیت بهترین آبی‌پوش
استقلال که خود را در زمین پیدا کرده بود در دقیقه ۲۱ روی خلاقیت عادل شیحی صاحب موقعیت خوب دیگری شد اما این بار خسرو حیدری شوت خود را زمینی به بیرون زد. در حالی که عادل شیحی با حرکات خود موتور استقلال را گرم کرده بود این بازیکن در دقیقه ۲۵ مصدوم شد و جای خود را به جابر انصاری داد تا آبی ها بهترین بازیکن خود را از دست بدهند.

در اواسط این نیمه تیم پرسپولیس دو بار برای گلزنی توسط مسلمان و احمدزاده اقدام کرد اما رحمتی اجازه این کار را به حریف نداد. در مقابل استقلال در دقیقه ۳۲ تا آستانه گل تساوی پیش رفت. کرنر ارسالی خسور حیدری با ضربه جابر انصاری همراه شد که از روی خط برگشت داده شد و در مرتبه دوم هم بازیکنان پرسپولیس بار دیگر از روی خط توپ را برگشت دادند.

باز هم طارمی
پرسپولیس در دقیقه ۳۵ به گل دوم خود دست یافت. مهدی طارمی روی یک حرکت گروهی خوب دروازه رحمتی را گشود تا سرخپوشان ۲ بر صفر از حریف پیش بیفتند  و بهت اردوی آبی ها را فرا گیرد.

در حالی که استقلال کاملا بهم ریخته به نظر می رسید تیم پرسپولیس در دقیقه ۳۸ به یک ضربه پنالتی رسید. حنیف عمران زاده بهنگام ارسال ضربه کرنر روی بنگر مرتکب خطا شد. بازیکنان پرسپولیس بر سر زدن این ضربه با هم چالشی را ایجاد کردند و مهدی طارمی پشت این ضربه ایستاد تا هت تریک کند اما ضربه او را مهدی رحمتی مهار کرد.

در دقایق پایانی نیمه نخست تیم استقلال برای کم کردن فاصله خود تلاش بیشتری به خرج داد اما اتفاق خاصی رخ نداد و نیمه نخست را تیم پرسپولیس با ۲ گل به سود خود پایان داد.

شروع بهتر استقلال
شروع نیمه دوم با بارش باران همراه شد و لغزندگی چمن ورزشگاه کار را برای بازیکنان سخت تر کرد. استقلال در این نیمه مطابق انتظار بازی را خوب شروع کرد و روی شوت راه دور خرسندنیا دروازه حریف را تهدید کرد که مکانی توپ را به کرنر فرستاد.

دو دقیقه توفانی
پرسپولیس که در ضد حملات برنامه ریزی کرده بود در دقیقه ۵۴ به گل سوم خود دست یافت. سانتر محسن مسلمان از راست را رحمتی برگشت داد که رامین رضاییان با ضربه سر دروازه خالی را باز کرد.

یک دقیقه بعد استقلال دروازه پرسپولیس را گشود. یک توپ ساده جلوی دروازه پرسپولیس با اشتباه سوشا مکانی همراه شد و جابر انصاری در دهانه دروازه توپ را به گل تبدیل کرد. استقلال دو دقیقه بعد فرصت خوبی برای گلزنی داشت که مکانی آن را دفع کرد.

واکنش استثنایی رحمتی
بعد از این گل پرسپولیس در یک ضد حمله صحنه زیبایی را خلق کرد. ضربه بلند و راه دور علیپور را رحمتی زیر تاق بیرون کشید و در ادامه رحمتی یک فرصت عالی دیگر را از عالیشاه گرفت تا فاصله دو تیم بیشتر نشود. پرویز مظلومی در دقیقه ۶۰ دست به تعویض زد و خسرو حیدری را بیرون کشید و یعقوب کریمی را به میدان فرستاد.

ورود پرووئیچ بجای برهانی در دقیقه ۷۵ آخرین تعویض مظلومی برای فرار از شکست بود. با این حال پرسپولس دو بار روی ضربات ایستگاهی خطرساز شد و دروازه آبی ها را تهدید کرد و در دقیقه ۸۵ روی یک ضد حمله عالی به گل چهارم رسید.

پرسپولیس در عدد ۴
فرار طارمی از میانه میدان در حالی که هیچ مدافعی از استقلال حضور نداشت او را با رحمتی تک به تک کرد و پاس او به مسلمان باعث شد تا دروازه خالی استقلال برای چهارمین بار گشوده شود.

پنالتی باد آورده
در دقیقه ۸۸ بازی میلاد فخرالدینی از محسن مسلمان یک پنالتی گرفت و امید ابراهیمی پشت ضربه قرار گرفت تا گل دوم آبی ها را به ثمر برساند. در دقایق پایانی اتفاق خاصی رخ نداد و پرسپولیس دربی مهیج و دیدنی پایتخت را به سود خود پایان داد.

پرسپولیس با این برد شیرین ۴۸ امتیازی شد و به صدر جدول رده بندی لشگر کشی کرد. استقلال خوزستان با ۴۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد و استقلال تهران با ۴۵ امتیاز به رده سوم نزول کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۷ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو