زمان انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ -

در دیدار رئیس جمهور سنگال:

روحانی: گسترش اختلافات توطئه بزرگ دشمنان علیه مسلمانان است

رئیس جمهور تاکید کرد: گسترش اختلافات و استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی، توطئه بزرگ دشمنان علیه مسلمانان است.

 

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح جمعه در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول، در دیدار «ماکی سال»  رییس جمهوری سنگال خاطرنشان کرد: توسعه مناسبات همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و در این راستا آماده گسترش روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، پزشکی و بهداشتی با سنگال هستیم.

رییس‌ جمهور همچنین بر همکاری و رایزنی تهران – داکار در موضوعات بین‌المللی از جمله امنیت منطقه و شمال آفریقا تأکید کرد.

روحانی تقویت وحدت اسلامی را از وظایف مهم سازمان همکاری اسلامی در شرایط کنونی دانست و ادامه داد: امروز دشمنان مسلمانان در صدد ایجاد توطئه‌ای بزرگ هستند که به واسطه آن از یک سو اختلاف و تفرقه را در جهان اسلام گسترش داده و از سویی دیگر گروه‌های تروریستی مدعی اسلام را مورد استفاده ابزاری قرار دهند.

رییس‌ جمهور گسترش تروریسم و خشونت در دنیای اسلام را تأسف بار دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر مبارزه با تروریسم به کشورهای درخواست کننده کمک کرده است و این در حالی است که باید برای شکست تروریست‌ها برخوردی جدی و همگانی داشته باشیم.

«ماکی سال» رییس جمهوری سنگال نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی بر توسعه روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران، خواستار حضور هیأت‌های اقتصادی کشورمان در سنگال، برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان دو کشور شد. رییس‌ جمهوری سنگال، جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند با تمدن و فرهنگی بزرگ دانست و با تقدیر از مواضع و سخنان رییس جمهوری در سیزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی گفت: گروه‌های ترویستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و ما با افتخار آماده همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و خشونت هستیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۷ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو