زمان انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ -

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس مطرح کرد:

برافراشته شدن پرچم اسلام‌خواهی به دست مدافعان حرم

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس حضور مردم در تشییع شهدای حرم را نشان از سست نشدن آن‌ها در طول انقلاب دانست و گفت: پرچم اسلام‌خواهی به دست مدافعان حرم برافراشته شده است.

 

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام علی شیرازی در مراسم گرامی‌داشت سومین روز عروج ملکوتی شهید محمدتقی سالخورده در روستای شهاب‌الدین شهرستان نکا با اشاره به بیعت مدافعان حرم با حسین(ع) به منظور ممانعت از هتک حرمت مجدد اهل بیت، اظهار کرد: عده‌ای با هدف تخریب حرم اهل بیت وارد معرکه شدند و این مدافعان حرم هستند که از حرم‌ها دفاع می‌کنند.

وی افزود: شهدایی مانند سالخورده و فیروزآبادی و سایر رزمندگان از کشورهای ایران، عراق، افغانستان و سایر کشورها برای جلوگیری از حرکت دشمنان علیه اهل بیت و ارزش‌ها وارد سوریه شدند تا از حریم اهل بیت دفاع شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان عوامل دمیده شدن روحیه شهادت‌طلبی میان جوانان، خاطرنشان کرد: حرکت عظیم انقلاب اسلامی، فرمایشات امام راحل و رهبر انقلاب به برکت خون شهدای انقلاب و حرم از جوانان ما مجاهد و حماسه‌ساز ساخته است.

این مسئول با بیان ارزش بیشتر شهدای مدافع حرم از شهدای جنگ هشت ساله، اضافه کرد: شهدای مدافع حرم، پرچم اسلام‌خواهی را در جهان برافراشته و اسلام را در جهان حفظ کردند، لذا شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع اهل بیت و اسلام هستند.

وی شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم را شکل دهنده صدور اسلام در جهان برشمرد و گفت: شهدا ثابت کرده‌اند که برای باقی ماندن ارزش‌ها پای اسلام، اهل بیت، انقلاب و ولایت ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام شیرازی با ستودنی خواندن روحیه پدران شهدای مدافع حرم همچون پدر شهید سالخورده، تصریح کرد: جوانان عاشق شهادت که لحظه شماری می‌کنند تا زمینه فراهم شده و برای دفاع از حرم اذن گرفته و به سوریه بروند، نتیجه مجاهدت شهدا و الگوگیری جوانان ما از شهدا است.

وی بیان کرد: شهدا با معرفت، خود را در این راه آماده شهادت و فدای اسلام شدن کردند، همانطور که شهید سالخورده اعلام کرد که وقتی حسین(ع) جان خود و فرزند سه ساله خود را فدا کرد، من نیز از فرزند دوساله خود گذشتم تا بگویم که زینب فاطمه را بیشتر از زینب خود دوست دارم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، یادآور شد: ملت ما همانطور که در تشییع شهدای حرم ایستادن پای انقلاب را نشان داد، هیچگاه در طول این انقلاب سست نشد، لذا برخی با شعار و بزرگ کردن مشکلات نمی‌توانند ملت را از انقلاب بازدارند.

وی در پایان عزت، قدرت و سربلندی کشور را حاصل خون شهدا و خانواده‌های شهدا خواند و خاطرنشان کرد: امروز ما آماده نوکری شهدا هستیم که ملت‌های آزاده نیز به ایران افتخار می‌کنند، لذا باید در راه اهل بیت و شهدا ثابت قدم بوده، پای اسلام محکم ایستاده و از مسیر شهدا دور نشویم.

شهید محمدتقی سالخورده در ۲۱ فروردین در جریان عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسیده و ۲۴ فروردین در شهرستان نکا تشییع و به خاک سپرده شد، وی پس از شهید عبدالرحیم فیروزآبادی که در آذرماه سال گذشته در سوریه به شهادت رسیده بود، دومین شهید مدافع حرم از نکا لقب گرفت.

منبع:بلاغ

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو