زمان انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ -

ادامه واکنش‌ها به بسته شدن مسجدالاقصی

واکنش طرف‌های مختلف فلسطینی به بسته شدن مسجدالاقصی ادامه دارد؛ از جمله این واکنش‌ها، درخواست حماس برای تشدید انتفاضه بود.

سرای نور؛جمعه (دیروز) عملیاتی شهادت‌طلبانه در محوطه مسجدالاقصی انجام شد که طی آن دو نظامی اسرائیلی کشته شدند؛ اینگونه بود که رژیم صهیونیستی این مسجد را بست و واکنش‌های فلسطینی و غیرفلسطینی در اعتراض به این اقدام آغاز شد.

در جدیدترین واکنش‌ها، اداره اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد تسلط و کنترل بر مسجدالاقصی را به صورت کامل از دست داده است.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس نیز اعلام کرد این جنبش با نگرانی تمام اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی و ممنوعیت پخش اذان را دنبال می‌کند.

وی در ادامه خواستار تشدید انتفاضه قدس ، درگیر شدن با دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان، دفاع از مسجدالاقصی و شکستن کل معادلات اسرائیل شد.

برهوم گفت: این جنایت در ادامه جنگی که دشمن با آن سرزمین، ملت و مقدسات ما را هدف قرار داده، انجام می شود ومقدمه‌ای برای تحمیل وقایع جدید و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است.

شیخ «محمد حسین»مفتی قدس  اعلام کرد وضعیت مسجدالاقصی تغییر نخواهد کرد حتی اگر رژیم اشغالگر وارد آن شود و به بخش‌های مختلف آن تعرض کند.

کاید غول، عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد رژیم صهیونیستی از تفرقه کنونی میان فلسطینی ها استفاده می‌کند تا طرح‌های خود در قبال قدس و مسجدالاقصی را عملی کند.

کمیته‌های مقاومت در غزه نیز اعلام کردند بستن مسجدالاقصی ، ممنوعیت پخش اذان و اقامه نماز ، اعلام جنگ است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو