زمان انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ -

کسی موافق برگزاری دربی «اسپانسری» نیست

باید «درِ» این فوتبال را ببیندیم چون آقای اسپانسر اینطور دلش می‌خواهد.

سرای نور؛داستان برگزاری دربی دوستانه (بخوانید اسپانسری) پرسپولیس و استقلال در کشور آلمان به کلافی سردرگم و پیچیده تبدیل شده است. جایی که اسپانسر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال سخت در تلاش است تا این بازی تحت هر شرایطی برگزار شود. اسپانسر آنقدر زورش زیاد شده که حتی مدیران ۲ باشگاه را هم راضی کرده تا برای برگزاری این دیدار نمایشی مربیان و بازیکنانشان را ترغیب کنند.

این در شرایطی است که کادر فنی پرسپولیس و استقلال و البته بازیکنان این تیم‌ها تحت هیچ‌ شرایطی راضی به بازی کردن در این دیدار اسپانسری نیستند و حتی «ته دل» مدیران هم راضی نیست اما وقتی اسپانسر می‌خواهد باید این دیدار برگزار شود.

بعد از اینکه روز گذشته رسما اعلام شد، ۳۱ ماه جاری دیدار دربی اروپایی در آلمان برگزار می‌شود، انتقادات از برگزاری این دیدار دوستانه به اوج خودش رسید. پیش از این اعلام شد که روز ۳۰ تیر دیدار سوپر جام ایران به تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران برگزار می‌شود، دیداری که برای هر ۲ تیم مهم و قابل احترام بود. حالا با اعلام رسمی تاریخ دربی «نمایشی» برگزاری دیدار سوپرجام هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این یعنی به خاطر اسپانسر محترم یک جام از پرسپولیس یا نفت تهران گرفته شود، یعنی به خاطر درآمدزایی اسپانسر و احتمالا ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال برنامه از پیش اعلام شده فوتبال ایران باید عوض شود، یعنی آنقدر زور یک اسپانسر زیاد است که با قلدری می‌تواند هرکاری دلش می‌خواهد انجام دهد، یعنی باید «درِ» این فوتبال را ببیندیم چون آقای اسپانسر اینطور دلش می‌خواهد.

باید دید در نهایت زور چه کسی زیاد است، آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند در این خصوص پادرمیانی کند؟ آیا یک اسپانسر می‌تواند برای همه فوتبال ایران تصمیم‌ بگیرد؟ آیا به خاطر اسپانسر دیدار سوپرجام و مراسم برترین‌ها لغو می‌شود؟ آیا وزارت ورزش و مسئولان ذی‌ربط می‌دانند چه اتفاقی رخ داده؟

تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داده که هواداران ۲ تیم در فضای مجازی مخالف برگزاری این دربی هستند و حتی هشتک‌هایی با مضمون اینکه پرسپولیس و استقلال اسپانسر مشترک نیازی ندارند هم ایجاد کرده‌اند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو