زمان انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ -

بازتاب مجازی درگذشت نابغه ریاضی ایران

بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان در کنار کاربران ایرانی و شخصیت‌های علمی جهان درگذشت مریم میرزاخانی، نابغه ریاضی را تسلیت گفتند.

سرای نور؛

مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، صبح دیروز در یکی از بیمارستان‌های آمریکا درگذشت.

مریم میرزاخانی متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶ در تهران، ریاضیدان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد بود؛ وی در سال ۲۰۱۴ به خاطر کار بر «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده مدال فیلدز است.

پس از درگذشت این نابغه ریاضی بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان با انتشار مطالبی در صفحات شخصی‌شان این ضایعه را تسلیت گفتند.

حسن روحانی رئیس جمهور،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علی اکبرولایتی و تعدادی از وزا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار پیام هایی درگذشت مریم میرزاخانی را تسلیت کردند.

چهره های هنری وکشورمان نظیر رامبدجوان، محمدرضا اصفهانی، پریناز ایزدیار،حمید جبلی، علی لهراسبی، علیرضا عصار، حبیب رضایی، آتیلا پسیانی، سروش صحت و … در صفحات اینستاگرامشان به فوت این نابغه ریاضی واکنش نشان دادند.

نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما هم در این باره نوشت: دنیا یکی از اثرگذارترین شخصیت هاش رو از دست داده، کاش می تونستم بفهمم معادلات خداوند چرا اینجوریه! فقط میشه سکوت کرد.

هدیه تهرانی، دیگر بازیگر سینما در اینستاگرامش نوشت: ای مرگ تا کی بری خوبان.

محمدرضا بحرانی، صداپیشه(جناب خان) در صفحه شخصی اش این متن را منتشر کرد: مریم میرزاخانی…. عزیز همه ی ما… حالا درآغوش خداوندی…. دیگر بی نیازی از هر چه عدد و محاسبه…. بی شمار عشق است که بر تو می بارد.

سوسن حسنی دخت، گوینده خبر در اینستاگرامش نوشت: به همان اندازه که از اوج گرفتنت شادمان شدم و احساس غرور کردم . درگذشتت هم وجودم را مالامال از غم و اندوه کرد. چقدر باید بگذرد تا .جهان دوباره چون تویی ببیند.

دیگر کاربران شبکه های اجتماعی نیز با مقایسه این دانشمند فقید و برخی از زنان بدنام ایرانی پرداختند و برخی دیگر از سیاسی کردن این مسئله انتقاد کردند. البته تعدادی از کاربران نیز از این که رئیس جمهور در برخی از رویدادها بلافاصله پیام صادر می کند اما برخی دیگر از وقایع را با تاخیر پیام منتشر می کند گلایه کردند.

امین اسدی در این باره نوشت: یه عده هم ساخته شدن به عنوان اوباش سیاسی، فقط ساخته شدن برای اینکه فوت یک نابغه ملی رو سیاسی کنن، چه سودی براتون داره؟

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی با اشاره به اتفاق تلخی که برای یکی از روحانیون در متروی شهرری افتاد و به شدت مجروح شد نوشت: ما احترام به دانشمندان رو از روحانیت یاد گرفتیم… خدا رحمت کنه مریم میرزاخانی رو.

علی قلهکی توئیت کرد: فکر می کردم تیم رسانه رئیس‌جمهور ضعیفه واخبارو دیر به ایشون می‌رسونه ولی الان بعدانتشار تسلیت روحانی، فهمیدم اشتباه از من بوده!

سیدمصطفی موسوی نژاد توئیت کرد: اینکه روحانی درگذشت میرزاخانی یاحوادث فرانسه رادرصدم ثانیه تسلیت می‌گوید اما واسه موشکای سپاه۴۸ساعت بعد تبریک می‌گوید: این یعنی یک اشکالی هست.

کاربر دیگری نوشت: دو دختر از ایران مهاجرت می کنند؛ یکی مریم میرزاخانی میشود و آبرو برای کشورش می آورد دیگری مسیح علینژاد(از موسسان کمپین های بی حجابی) می شود.

صاحب حساب کاربری « نفتالین» نوشت: کاش خدا از عمر مریم رجوی کم می کرد و به عمر مریم میرزاخانی می افزود. ولی حیف.

آقای خاص هم با اشاره به ممانعت از ورود محسن دهنوی از نوابغ کشورمان به آمریکا نوشت: اگر امروز برای درگذشت یک نخبه ایرانی عزادارید اما دیروز از اخراج یک نخبه ایرانی دیگر شاد بودید یعنی صداقت ندارید.

عارفه سلیمی هم توئیت کرد: میگه دلیلی نداره به مریم میرزاخانی افتخار کنم! کمترین دلیل اعتباری است که یک زن ایرانی یک تنه برای کشورش ایجاد کرده عرضه ای که تو نداری!

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو