زمان انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ -

سازمان‌ لیگ‌؛ برگزاری سوپرجام غیرقانونی نبود

صحبت های محمدرضا ساکت مبنی بر عدم ثبت قرارداد بازیکنان نفت تهران در صورت عدم انجام تعهدات پیشین، این شائبه را به وجود آورد، که سازمان لیگ در برگزاری دیدار سوپرجام دچار تخلف شده است.

سرای نور؛

فریبرز محمود زاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به استعلام خبرنگار ما توضیحات کاملی در این زمینه به زبان می آورد. این مقام مسئول سازمان لیگ با اشاره به اینکه دیدار سوپرجام از نظر منطقی، دیداری مربوط به فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران است، چنین می گوید:« دیدار سوپر جام بین قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی کشور برگزار می شود و بنابر آئین نامه، مسابقه ای مربوط به فصل گذشته است. به خاطر داشته باشید که فصل جدید فوتبال ایران طبق آئین نامه با شروع اولین رقابت از دوره ی جدید لیگ برتر یا جام حذفی کلید خواهد خورد و ما از فردا شاهد آغاز فصل جدید فوتبال ایران خواهیم بود؛ بنابراین دیدار سوپرجام مسابقه ای مربوط به فصل گذشته است ولی چون در فصل نقل و انتقالات انجام می شود، تیم ها از بازیکنان جدید استفاده می کنند.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نامه ی محمدرضا ساکت، سازمان لیگ با برگزاری دیدار سوپرجام دچار تخلف نشده است، چنین توضیح می دهد که: چنین استنباطی از نظر قانونی نادرست است؛ چرا که ما در سازمان لیگ با دستور ثبت موقت، مجوز حضور بازیکنان نفت تهران در سوپرجام را فراهم کردیم، اما در حال حاضر بازیکنان این تیم مجوز حضور در دور جدید رقابت های لیگ برتر را ندارند. البته صحبت ما همچنان در مورد بازیکنان جدید باشگاه است، وگرنه بازیکنان قبلی مجوز حضور در رقابت های این فصل را دارند.

محمودزاده در ادامه می گوید: همانطور که روز قبل هم گفتم، بازیکنان استقلال و پرسپولیس هم به دلیل عدم انجام تعهدات آئین نامه ای از ثبت قرارداد جدید محروم هستند و برای ثبت قرارداد جدید، این دو باشگاه باید دست به کار شوند که این اتفاق در حال حاضر در فدراسیون فوتبال در حال رخ دادن است و مدیران این دو باشگاه در جلسه ای با آقای تاج شرکت کرده اند تا مشکل بازیکنان برای بازی فردا را رفع کنند. ما در این باره کاملا مطابق با موازین عمل کردیم و همانطور که قبلا در مصاحبه های خود گفته ایم از ثبت قرارداد بازیکنان جدید خودداری کرده ایم.

محمودزاده در ادامه ی حرف‌هایش تاکید می کند سازمان لیگ روزهای پرمشغله ای را پشت سر گذاشته و می گذارد و برای شروع بی دردسر لیگ، کارکنان این مجموعه تا انتهای شب و شروع روز بعد در محل کار خود حاضر هستند.

او می گوید: ما تا فردا و تا آغاز بازی های رسمی لیگ فرصت داریم تا کارهای قانونی لازم انجام شود و تیم ها بدون مشکل در این رقابت ها حاضر شوند؛ اما اگر مثلا تیم نفت تهران بنابر نامه ی صریح دبیر کل قادر به انجام تعهدات خود نباشد، نمی توانیم مجوز حضور این تیم در رقابت ها را صادر کنیم. کما اینکه پس از نامه ی آقای ساکت منتظر رفع مشکل از سوی باشگاه نفت تهران هستیم که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو