زمان انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ -

«نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب» منتشر شد

انتشارات چشم ساعی اصفهان کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» را منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

سرای نور؛

کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» با پژوهش ولی‌الله اسماعیلی درکه به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات چشم ساعی چاپ و منتشر شده است.

این کتاب پژوهشی، به طور مختصر به نقش و سابقه تاریخی زن در جامعه دینی تا به حال پرداخته است و از مقام زن در اسلام شروع شده و تا نقش زنان در انقلاب و جنگ و دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرده است. در این کتاب سعی شده با استفاده از منابع معتبر و به صورت علمی جایگاه و نقش زن را در برهه‌های مختلف و تاثیرگذار بر جامعه اسلامی و به‌ویژه جامعه ایران اسلامی نشان دهد و توصیف کند.

کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» در ۱۹ بخش به «مقام زن در اسلام»، «نقش زن در تاریخ اسلام»، «نقش نظامی زنان در صدر اسلام»، « نقش نظامی زنان در عصر حضرت علی (ع)»، « نقش نظامی زنان در حماسه عاشورا»، «مقایسه زن در اسلام با دیگر ادیان»، «آموزش نظامی برای زنان»، «زن و دفاع مقدس»، نقش نظامی زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران(دفاع مقدس)»، «نقش زنان و ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت»، «نحوه حضور زنان در جبهه‌های نبرد»، «زنان و دفاع از خرمشهر» و «زنان و دفاع از آبادان» پرداخته است.

«نقش زنان در تامین معاش زندگی، تحکیم خانواده و تربیت فرزندان بدون حضور مردان خانواده»، «نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیدگاه امام خمینی»، «بخشی از بیانات امام خمینی در مورد رشادت‌های زنان دلاور رزمنده»، «نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیدگاه مقام معظم رهبری»، «بازخورد دفاع مقدس در ادبیات داستانی ایران بر هویت زنان رزمنده» و «نویسندگان جنگ و شخصیت پردازی قهرمان زن» دیگر بخش‌های کتاب را دربرمی‌گیرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اوج حضور حماسی و شجاعانه زنان رزمنده بعد از محاصره شهر آبادان و در تنگنا قرار گرقتن مردم باقیمانده در شهر است. به نحوی که اغلب آن‌ها به همراه همسران و خواهران، مادران و دختران سپاهیان و نیروهای مردمی و رزمنده، حاضر به ترک خانه و کاشانه خود و تنها گذاشتن همسر، برادران و مبارزان شهر نشدند و با قبول رنج و مشقات زندگی طاقت‌فرسا در شهری جنگ زده، همه مشکلات و گرفتاری‌ها را تحمل نموده و تا پای مجروح شدن و به شهادت رسیدن، دلاورانه مقاومت کردند.

این زنان دلاور با این که هر روز شاهد شهادت عزیزان خود بودند همانند زنان عاشورایی تمامی مصائب و مشکلات را از درمان و معالجه مجروحان تا تشییع پیکر پاک شهیدان به دوش می‌کشیدند. و در همه امور یاور رزمندگان بودند. این حضور و مشارکت تا پایان جنگ و به صورت مستمر ادامه داشت مگر در مواردی که به دستور فرماندهان نظامی دستور تخلیه شهر داده می‌شد. اسارت تعدادی از زنان خود گویای حضور زنان متعهد در سنگرهای پشتیبانی، امداد و درمان است که حتی حاضر به رها نمودن مجروحین نشدند.»

کتاب مصور «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» در ۹۳ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات چشم ساعی اصفهان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو