زمان انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ -

آذرپور: نباید از ازبکستان به دنبال فوتبالیست باشیم

مربی سابق استقلال مدعی است ازبکستان فوتبالش اینقدر پیشرفته و حرفه‌ای تر از ایران نیست که لیگ برتر به دنبال جذب بازیکنان از این کشور باشد.

سرای نور؛

هرمز آذرپور، مربی سابق استقلال که در زمان حضور امیر قلعه نویی در این تیم یکی از دستیاران او محسوب می‌شد، دیدار ابتدایی استقلال برابر نفت آبادان را یکی از سخت‌ترین جدال‌های فصل این تیم عنوان می‌کند: دیدار اول مطمئنا دشواری‌های خاص خود را دارد و استقلال نیز از این قاعده مستثنی نیست. خصوصا اینکه آنها در بازی اول باید خارج از خانه و برابر نفت متحول شده‌ی فراز کمالوند قرار گیرند و گرمای هوا نیز حریف بزرگی برای آنها محسوب می‌شود.

آذرپور با اعلام اینکه منصوریان در فصل گذشته و در اولین تجربه روی نیمکت این تیم عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت، استراتژی او در نقل و انتقالات را مثبت نمی‌داند و مدعی است تیمی که در مسیر موفقیت گام برداشته نیازی به این تغییرات گسترده نداشت: برایم جای تعجب دارد تیم خوبی که منصوریان فصل گذشته داشت چرا باید انقدر با تغییر نفرات مواجه شود و ۱۰ نفر بروند و ۱۰ نفر بیایند. این تغییرات ۶-۷ هفته زمان می‌برد و تیم را برای نتیجه گیری با مشکل بزرگی مواجه خواهد کرد.

وی جذب بازیکن از لیگ ازبکستان را به سود فوتبال ایران نمی‌داند و در این خصوص گفت: وقتی بهنام برزای جوان را داریم چرا باید به دنبال گزینه دیگری باشیم. فوتبال ازبکستان در این سال‌ها چه نتیجه بزرگی کسب کرده که نگاه ما به سمت فوتبال این کشور رفته است و از نظر مالی نیز بازیکنان ارزانی نیستند که از این حیث به موضوع نگاه کنیم. فوتبال ایران سرشار از استعداد است که اگر توجه لازم به آنها شود می‌تواند منفعت بزرگی را نصیب تیم‌ها کند. امثال سردار آزمون، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، صادق محرمی، امید نورافکن، مجید حسینی و … همگی جزو ستاره‌های همین فوتبال هستند که علیرغم مشکلات در رده پایه‌ها توانسته‌اند خود را به جاده حرفه‌ای برسانند و اگر توجه لازم شود می‌توان به ذخایر بزرگتری نیز دست یافت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو