زمان انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ -

امام جمعه موقت نور:

تحریم‌های آمریکا بر اراده ملت ایران تأثیری ندارد

امام جمعه موقت نور گفت:تحریم‌های آمریکا بر اراده ملت ایران تأثیری نداردهیچ زمان دشمنان با این ترفندها نمی‌توانند تزلزلی در استقامت مردم ایران به وجود آورند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سید مطلب موسوی در نماز جمعه شهرستان نور با اشاره به تقوای الهی اظهارکرد: تقوا انجام فرائض و واجبات دینی و سدی در مقابل شیطان است و انسان باتقوا به آینده خود و زندگی آخرت توجه ویژه دارد.
وی گفت: انسان متقی پروردگار عالم را ناظر بر اعمال و کردار خود در تمام برهه‌های زندگی می‌داند و به یقین به نتیجه مطلوب در آخرت و قرب الهی می‌رسد.
امام جمعه موقت نور با اشاره به اینکه فطرت انسان دوری جستن از شیطان است، خاطرنشان کرد: فطرتی که پروردگار عالم در وجود انسان‌ها قرار داده است وسیله نجات بشر است و زمانی که دیوار محکم تقوا وایمان در مقابل شیطان قرار بگیرد، شیطان توانایی خود را از دست می‌دهد و اگر انسان در کارهای خودش بصیرت ومعرفت حقیقی پیدا کند هرگز شیطان بر او تسلط نمی‌یابد.
این خطیب جمعه نور تصریح کرد: کسانی که چندگانه‌پرستند، و در کنار خدا دیگران را هم ستایش می‌کنند و نسبت به ناهنجاری‌ها و شئونات منفی جامعه بی‌اهمیت هستند، در مسیر شیطان قرار می‌گیرند.

موسوی با اشاره به سخنان پیامبر(ص) که پروردگار فرمودند: باید بهترین‌ها را دنیا تحصیل کنیم تا بهترین را در زندگی آخرت به دست آوریم، افزود: بهترین توشه تقوا، بهترین عبادت عبادت بدون ریا و ، بهترین مردم مردمی با اخلاق شایسته، بهترین ازدواج، ازدواج آسان است و ازدواج‌های دشوار پایه‌های زندگی را سست می‌کند.
وی با اشاره به مناسبت‌های هفته تصریح کرد:نخستین نماز جمعه شکوه‌مند و پرشور در پنجم مرداد ۵۸ به حکم امام خمینی(ره) توسط آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد و نقشه منافقین که با شگردهای خاص تلاش می‌کردند مردم را از صحنه انقلاب دور کنند به فرمان امام(ره) نقش برآب شد.
امام جمعه موقت نور با اشاره به تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه که کانون توسل و محبت است، بیان کرد بیش از هزاران امام‌زاده در سرزمین ما مدفون هستند که مایه برکت رحمت هستند و در رأس امام هشتم، حضرت فاطمه معصومه(س) و شاه چراغ که احترام به بقاع و امامزادگان به عنوان وظایف اولیه ماست که با فرهنگ شیعه عجین شده است.

موسوی با اشاره به نهم مرداد و روز اهدا خون تصریح کرد: بر همه ماست به نیازمندان خون اهدا کنیم.
وی در پایان گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر اراده ملت ایران تأثیری ندارد زیرا مقاومت، استقامت و صبر مردم ایران زبانزد است و هیچ زمان دشمنان با این ترفندها و تحریم‌های استکباری نمی‌توانند تزلزلی در استقامت مردم ایران به وجود آورند.

زمان انتشار: ۷ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو