زمان انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ -

پدیده فوتبال ایران کیست؟

انتخاب امید نورافکن و نامزدی صادق محرمی و سیامک نعمتی به عنوان پدیده های سال گذشته فوتبال ایران نشان از کاهش نرخ ظهور بازیکنان جوان در فوتبال ایران دارد.

سرای نور؛جایزه پدیده سال لیگ برتر در شرایطی به هافبک دفاعی جوان و درخشان استقلال رسید که او دو فصل است در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می کند. همچنین صادق محرمی دفاع راست پرسپولیس که نامزد جدی این عنوان بود هم فصل گذشته به ملوان پیوسته و امسال دومین فصل حضور در لیگ برتر را پشت سر می گذارد. این مساله برای سیامک نعمتی هم با ۲۳ سال سن و سابقه۴ ساله حضور در رقابت های حرفه ای نمی تواند با استانداردهای اهدای این جایزه در سراسر جهان مطابقت داشته باشد.

جایزه پدیده سال اصولا باید به بازیکنی اهدا شود که فصل اول حضور خود در رقابت های حرفه ای را می گذراند و البته عموما این چهره ها باید از بازیکنان زیر ۲۰ سال انتخاب بشوند اما از آنجایی که ستاره های فوتبال ایران در سنینی بالاتر از این به عنوان ستاره خودی نشان می دهند، عموما جایزه پدیده به بازیکنانی تعلق می گیرد که سن و سالی بالاتر از استاندارد پدیده بودن دارند.

اگر به اسامی پدیده های منتخب در طول این سال ها دقت کنید، شاید تنها مهدی طارمی واجد شرایط لازم برای دریافت جایزه پدیده بوده است. اگر او هم مثل مهدی ترابی در سال دوم حضور در سطح حرفه ای فوتبال و خیلی بعد از اولین روزهای حضور در یک تیم حرفه ای به این عنوان دست یافت، شاید بیراه نباشد که بگوییم موضوع جوانگرایی اجباری تیم های فوتبال ایران که از سازمان لیگ به آنها دیکته شده عملا موفقیت بزرگی در پی داشته است. چراکه بازیکنان زیر ۲۰ سال چندانی در قامت ستاره در فوتبال ایران مطرح نیستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو