زمان انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ -

شورش سرخابی علیه ساکت و فدراسیون فوتبال

سه چهره سرشناس از استقلال و پرسپولیس جنگ رسانه ای جدی را با فدراسیون فوتبال، رئیس و دبیرکل آن راه انداخته اند. سه چهره ای که می توانند فضا را برای فدراسیون فوتبال و شخص دبیرکل دشوارتر از قبل کنند.

سرای نور؛علی کریمی همواره یکی از منتقدان جدی  مدیران فوتبال بوده است. او بعد از خداحافظی از فوتبال تقریبا به جای ارتباط با رسانه ها، تمام تمرکز خود را برروی صفحات مجازی اش گذاشته است و حرفهای تند و تیزش را برروی صفحه اینستاگرامش منتشر می کند. کریمی بعد از جدایی از نفت تهران، دو پست بسیار تند را علیه فدراسیون فوتبال منتشر کرده است. او ابتدا و دررابطه با این خبر که قرارداد برخی  از بازیکنان نفت تهران بعد ازحضور کادرفنی جدید،تغییر کرده به شدت از تاج و فدراسیون فوتبال انتقاد کرد. او در این پست خطاب به تاج نوشت:« البته شما بعد از ۹ سال اگه می خواستین و می تونستین که این فوتبال درست شده بود، لابد رئیس بعدی هم آقای ساکته، کاش یه زلزله بیاد توی این فدراسیون ، یه تیکه از این دایره بسته خراب شه، شاید یه نفر خیرخواه فوتبال وارد بشه.» اما علی کریمی در آخرین پستش که امروز منتشر شد در واکنش به مصاحبه محمدرضا ساکت با روزنامه گل که گفته بود از وی شکایت نمی کند جنگ را با فدراسیون و ساکت علنی کرد:«آقای ساکت اگر کسی و جایی بود که رسیدگی می کرد الان شماها سالها توی فدراسیون نبودین. اومدن شما هم مثل آقای تاج آهسته آهستس ولی پیوسته…شما اگه این کاره ای، پول بازیکنان و مربیان فوتبال رو بگیرین.من منتظر شکایت شما هستم حتما لطفا…اما مطمئن باشید شکایتم کنی من ساکت نمی شم.»

منصوریان، آماده نبرد
علیرضا منصوریان به حدی از اقدامات فدراسیون فوتبال درباره محرومیت ناراحت بود که در نشست خبری بعد از بازی با صنعت نفت توپخانه انتقادش را به سوی فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساکت گرفت. او درپایان بازی در آبادان گفت:« ساکت باید از هواداران استقلال عذرخواهی کند. من به مدیرعامل باشگاه گفتم که باید از او(ساکت) شکایت کنیم.» منصوریان هم به شدت از دبیرفدراسیون عصبانی است. او ساکت را به عدم شناخت قوانین متهم می کند و به نوعی او را در اتفاقات اخیر پیرامون محرومیت بازیکنان استقلال مقصر می داند. هرچند مهدی تاج بعد از حرف های منصوریان تنها با بیان اینکه «ادبیات منصوریان را نمی پسندم» به سرمربی استقلال اعتراض و ناراحتی اش را نشان داد. اما منصوریان مواضعش را تعدیل نکرد و به نظر می رسد با همین موضع درصدد شکستن آرای انضباطی برعلیه استقلال است. نکته اینجا است که حمله منصوریان به فدراسیون و محمدرضا ساکت سکوهای پرشمار آبی های پایتخت را برای اولین بازی خانگی در فصل جدید تبدیل به آتش زیرخاکستری کرده که می تواند جمعه این هفته علیه فدراسیون شعله ور شود.

مایلی کهن وارد می شود

محمدمایلی کهن اگر ذهنش را مرتب کرده و کمی کلاسه شده و منظم مصاحبه کند واقعا حرفهایش جای تامل و تعمق دارد. مایلی کهن هم خیلی زود به جمع علی کریمی و علیرضا منصوریان پیوست تا مثلث حمله به فدراسیون یک مهاجم تمام عیار داشته باشد. مایلی کهن درمصاحبه ای که بازهم خیلی ها را هدف قرارداده بدون ملاحظه کاری فدراسیون فوتبال را هدف قرار داده و حمایت قاطعانه ای هم از علیرضامنصوریان مقابل فدراسیون فوتبال انجام می دهد. او برای حمایت از منصوریان داستان خودش در زمان هدایت تیم امید را تعریف می کند که باشگاه ذوب آهن درزمان مدیریت مهدی تاج بازیکن این تیم را دراختیار تیم امید قرارنداده است. او همچنین فدراسیون را به تشکیل باند اصفهانی متهم می کند و از تاج، ساکت و اسلامیان به عنوان رئوس این باند یاد می کند. او همچنین مستقیما به ساکت حمله کرده او را مدیری حاصل روابط و باندبازی های فوتبال می داند. او حتی به این اشاره می کند که محمدرضا ساکت تحصیلات و تجربه ورزش نداشته و تنها به این دلیل که زمانی راننده اکبر ترکان رئیس وقت هیات فوتبال اصفهان بوده است توانسته به اینجا برسد. بیان این نکته هم ضروری است که مایلی کهن به شدت از برکناری دکتر اسدی دبیرسابق فدراسیون و جانشینی محمدرضا ساکت عصبانی است و این مصاحبه هم می تواند در ادامه همین ناراحتی باشد هرچند مایلی کهن آدمی است که آنچه به نظرش درست است را باصدای بلند می گوید و البته هیچ دل خوشی هم از فدراسیون فوتبال و عواملش ندارد.

جنگی با پایان مبهم
پایان این جنگی که امروز آغاز شده را نمی توان متصور شد. ازطرفی فدراسیون فوتبال برای حفظ قدرت و اتوریته اش باید با این اتفاقات برخورد جدی کند و از طرف دیگر چهره هایی هستند که هوادران زیادی دارند و جنگ و برخورد با آنها می تواند نتایج مثبتی به همراه نداشته باشد. مهدی تاج در مقطع حساسی قرار گرفته است و شاید این بار با کدخدامنشی نتوان این جنگ را پایان داد.تاج و ساکت اکنون منصوریان، کریمی و مایلی کهن را مقابل خودشان دارند و ادامه همین روند شاید چهره های دیگری هم به جمع منتقدان بزرگ آنها اضافه شود. چهره ای که البته بهتر است از استقلالی ها یا پرسپولیسی های شناخته شده نباشد!

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو