زمان انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ -

تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به «مرد پولادین» انقلاب

با توجه به تاکید رهبر انقلاب به ساخت اثر هنری در خصوص زندگی شهید اسدالله لاجوردی باید دید کدام یک از نیروهای فرهنگی اصیل انقلاب اسلامی در خصوص تصویر کشیدن زندگی این «مرد پولادین» پیش قدم خواهد شد.

سرای نور؛

با توجه به تاکید رهبر انقلاب به ساخت اثر هنری در خصوص زندگی شهید اسدالله لاجوردی و برداشت های گوناگونی که از اوایل انقلاب از شخصیت این شهید در زندان اوین و دادستانی انقلاب وجود داشت و تلاش گروه های منافقین در جهت تخریب این شخصیت انقلابی باید دید کدام یک از نیروهای فرهنگی اصیل انقلاب اسلامی در خصوص تصویر کشیدن زندگی این «مرد پولادین» پیش قدم خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با عوامل فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» فرمودند: انشاالله یک کاری هم برای آقای «لاجوردی» بکنید. ایشان از آن شخصیت‌هایی است که شایسته است برایشان کار انجام بشود. در این فیلم اسمش بود اما لاجوردی کسی است که از قبل از انقلاب ما به او می‌گفتیم «مرد پولادین».

با توجه به تاکید حضرت آیت الله خامنه ای به ساخت اثر هنری در خصوص زندگی شهید اسدالله لاجوردی و برداشت های گوناگونی که از اویل انقلاب از شخصیت این شهید در زندان اوین و دادستانی انقلاب وجود داشت و تلاش گروه های منافقین در جهت تخریب این شخصیت انقلابی و همچنین آشنایی نسل چهارم انقلاب اسلامی با شخصیت های تاریخی و انقلابی جمهوری اسلامی، باید دید کدام یک از نیروهای فرهنگی اصیل انقلاب اسلامی در خصوص تصویر کشیدن زندگی این «مرد پولادین» پیش قدم خواهد شد.

در حالی که طی چندماه اخیر رهبر معظم انقلاب به تشخیص «شهید» و «جلاد» در وقایع انقلاب اسلامی بخصوص دهه شصت تاکید داشتند، ساخت آثار هنری همچون فیلم، انیمیشن، مستند و سریال و تصویر کشیدن زندگی نامه افرادی همچون شهید لاجوردی می تواند نقش پر رنگ تصویر را در جهت شناخت شخصیت های تاریخی انقلابی را نشان دهد.

البته ناگفته نماند که ساخت آثار هنری فقط مختص سینما نیست. به تصویر درآوردن زندگی شهید لاجوردی می تواند در قالب یک مستند داستانی یا ساخت فیلم کوتاه و حتی تولید سریال تلویزیونی در این خصوص باشد.

حال با توجه به فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب باید دید کدامیک از افراد و نهادها از قبیل سازمان سینمایی، صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری اوج، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حوزه هنری و… و. به خواسته رهبری جامه عمل می پوشانند و می تواند چهره رحمانی و انقلابی این شهید بزگوار را به تصویر درآورد.

در طول سالهای پس از انقلاب منافقین بارها کمر به ترور و قتل شهید اسدالله لاجوردی بستند ولی در هر بار ناکام بودند تا این که در اول شهریور ۱۳۷۷ وی توسط علی اصغر غضنفرنژاد و علی اکبر اکبری از اعضای گروهک منافقین مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

در شب اجرای این ترور، گروهک منافقین، طی بیانیه ای، به صورت رسمی، مسئولیت ترور را پذیرفت. ساعاتی پس از شهادت اسدالله لاجوردی، خبرگزاری جمهوری اسلامی که زیر نظر فریدون وردی نژاد اداره می شد، حاضر نشد عنوان شهید را برای لاجوردی به کار گیرد.

این مسئله حتی در سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه ظهر روز عاشورای (۲۶ فروردین) سال ۷۹ نیز انعکاس یافت: من این درد درونی خودم را فراموش نمی‌کنم که در یک‌سال‌ونیم پیش، وقتی که شهید عالی‌مقام و سید عزیز و بزرگوار، شهید لاجوردی به شهادت رسید – کسی که چهره‌ بسیار درخشانی بود و بسیار کسان از مجاهدات او در دوران مبارزات و در دوران اختناق خبر ندارند که این مرد چه کرد و کجاها بود و چگونه زندگی کرد؛ چه زندان‌هایی کشید و چه زحمتهایی متحمل شد. بعد از انقلاب نیز بی‌تظاهرترین کارها را که سخت‌ترین هم بود، بر دوش گرفت و آخر هم شهید شد – یکی از روزنامه‌ها نوشت ترور لاجوردی، ترور نیست! یعنی آنها عنوان ترور را هم عوض کردند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو