زمان انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ -

ترامپ:

برای وحدت ملی تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را امضا می کنم

رئیس جمهور آمریکا گفت با هدف حفظ وحدت ملی در آمریکا تحریم های کشورش علیه روسیه، ایران و کره شمالی را امضاء می کند.

به گزارش  سرای نور،به نقل از «بلومبرگ»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را امضا کرد.

بلومبرگ به نقل از آسوشییتدپرس نوشت که دو مقام آگاه در کاخ سفید با اعلام این خبر تأکید کردند که لایحه مذکور امروز چهارشنبه صبح به امضای ترامپ رسیده و اکنون به قانون تبدیل شده است.

کاخ سفید در بیانیه ای در عین حال اعلام کرده است که قانون تحریم روسیه را با ملاحظاتی اجرا خواهد کرد.

در این بیانیه، نگرانی های ترامپ درباره این قانون از جمله خدشه وارد کردن به اختیارات ریاست جمهوری و احتمال آسیب زدن به توانایی آمریکا برای همکاری با متحدانش نیز تصریح شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه اضافه شده است که این طرح (که اکنون پس از امضای ترامپ به قانون تبدیل شده است) دارای تبعات دیگری از جمله محدود شدن رئیس جمهور در انجام هرگونه اقدامی برای رفع تحریم ها به دلیل تصویب آن توسط هر دو مجلس نیز می باشد.

همچنین به گزارش سی بی اس نیوز دونالد ترامپ به هنگام امضای این تحریم ها اعلام داشت که با اینکه از بخش هایی از این تحریم ها مخالف است، اما به خاطر وحدت ملی آن را امضا می کند.

وی همچنین گفت: من از اقدام های سخت گیرانه برای تنبیه و ممانعت از رفتارهای بد تهران و پیونیانگ حمایت میکنم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به آن بخش از تحریم ها که متوجه روسیه می شود، اظهار داشت: من با حمایت آشکار از این بیانیه اعلام می دارم که آمریکا دخالت در روندهای دموکراتیک خودش را تحمل نخواهد کرد و ما در کنار متحدان و دوستانمان در قبال اقدامات بی ثبات کننده روسیه ایستاده ایم.

لازم به ذکر است، پنج شنبه گذشته مجلس سنای امریکا مصوبه تحریم روسیه، ایران و کره شمالی را تصویب کرد. این بسته تحریمی، پیشتر به تصویب مجلس نمایندگان نیز رسیده بود.

گفتنی است، جمعه گذشته نیز کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ این مصوبه را امضا خواهد کرد تا به قانون تبدیل شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۱ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو