زمان انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ -

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران خبر داد

بارش باران و برف در مازندران/ احتمال آبگرفتگی معابر/ کاهش ۴ تا ۱۲ درجه دمای هوا

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از امشب شرایط ابرناکی، بارندگی، وزش باد، کاهش دما، احتمال رعد و برق در آسمان استان مهیا می‌شود، گفت: با توجه به بارندگی‌ در استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی برخی مناطق مازندران وجود دارد.

به گزارش سرای نور؛ احمد اسدی با اشاره به اینکه از اواخر امشب با شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر شرایط ابرناکی، بارندگی، وزش باد (برخی مناطق شدید)، کاهش دما و احتمال رعد و برق در آسمان استان دیده می‌شود، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌ در استان، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی برخی مناطق مازندران وجود دارد.

وی با بیان اینکه دریا از اواخر امشب به‌تدریج مواج و طوفانی می‌شود، افزود: انتظار داریم بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به‌صورت مخلوط باران و برف باشد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: جاده‌های مناطق کوهستانی مازندران نیز به‌صورت مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه انتظار داریم از یک‌شنبه شب ۲۹ فروردین ماه امسال از ناپایداری هوای مازندران کاسته شود، تصریح کرد: از روز دوشنبه ۳۰ فروردین تا چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه امسال انتظار داریم جو نسبتاً پایداری را در آسمان استان شاهد باشیم البته از روز دوشنبه تا سه‌شنبه احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات مازندران وجود دارد.

اسدی یادآور شد: با توجه به افزایش دمایی که روز شنبه در استان اتفاق افتاد، فردا کاهش ۴ تا ۱۲ درجه دمای هوای مازندران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به افزایش دمایی که امروز در مناطق ساحلی استان اتفاق افتاد گرم‌ترین دما مربوط به شهرهای آمل، نوشهر، ساری و پل‌سفید با ۲۴ درجه سانتیگراد و سردترین دما مربوط به بلده با دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی در پایان گفت: امروز در ارتفاعات مازندران شاهد رگبار باران، رعد و برق بودیم و در ایستگاه‌های آلاشت و بلده بارش تگرگ گزارش شده است.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو