زمان انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ -

امام جمعه شهرستان نور:

دولت دوازدهم به مطالبه رهبری توجه کند/ کابینه جدید باید انقلابی و جهادگر باشد

امام جمعه شهرستان نور گفت: دولت دوازدهم باید به مطالبه رهبری توجه کرده و کابینه ارزشی، انقلابی، جهادگر و... انتخاب کند.

به گزارش سرای نور،حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران نوری در مصلی الغدیر این شهرستان با توصیه به تقوی الهی، اظهار کرد: دنیا محل گذر است و محل قرار نیست و نباید انسان به دنیا دل ببندد که این از آثار تقوی است، آنچه که بهره و روزی انسان است باید بهره‌مند شویم ولی اسراف نکنیم.

وی افزود: توصیه دین و اولیاء الهی و امام رضا(ع) این است که از نعمات دنیا بهره‌مند شوید و به خود و خانواده خود سخت نگیرید و البته اهل انفاق باشید.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: اسراف با سبک زندگی اسلامی، سیره ائمه و سیره رضوی منافات دارد، اعتدال و میانه‌روی داشته باشید زیرا افراط و تفریط هر دو محکوم است، نه ریخته پاش داشته باشیم و نه در سختی زندگی کنیم.

این مسؤول با اشاره به مناسبت‌های هفته به شهادت خبرنگار شهید صارمی و هفته خبرنگار اشاره کرد و افزود: خبرنگاران باید حقایق را بیان کنند و ارزش‌ها را حفظ کنند.

امیری‌ارجمند با تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: زیارت امام رضا(ع) و ائمه اطهار و امام‌زادگان توفیقی است که به شیعیان عطا شده است، در روایات هم آمده است که زیارت امام حسین(ع) ۹۰ برابر از زیارت کعبه بالاتر است و زیارت امام رضا(ع) هم کمتر از آن نیست.

وی با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری، تصریح کرد: با حکم ولایت فقیه و مشروعیت پیدا کردن این مسؤولیت امیدواریم ریاست جمهور با تشکیل دولتی جهادی و ارزشی به مطالبات نظام و رهبری اهتمام ویژه داشته و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان نور افزود: ایجاد اشتغال، کار و اقتصاد مقاومتی و معیشت، کوتاه نیامدن در برابر سلطه‌گری‌ها و تعامل گسترده با دنیا به جز کشورهای سلطه‌گر توصیه و مطالبه معظم‌له از رئیس دولت دوازدهم بود که بر آن تأکید فرمودند.

این مسؤول اظهار امیدواری کرد: هیأت دولت جدید با رویکرد جدید که رهبری ترسیم فرمودند، انقلابی، ارزشی، جهادگر، امانتدار انتخاب و بیش از گذشته برای منویات نظام، رهبری و مردم تلاش و همت داشته باشند.

امیری‌ارجمند در بخش دیگری از خطبه‌ها، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا ادعا دارد که از روی ناچاری تحریم‌های کنگره را امضاء کرد که اگر هم نمی‌کرد مجددا کنگره مصوب و ابلاغ می‌کرد اما همه این کشورها  در برابر تحریم‌ها واکنش نشان دادند و چین و کره شمالی هم تهدید کردند که هرجا را بخواهیم می‌توانیم با موشک بزنیم و روسیه هم با تبدیل دلار به پول دیگر در معاملات ارزی و کمیته نظارت بر برجام ایران هم با ۱۶ بند برای مقابله با تحریم، واکنش نشان دادند.

وی با اشاره به پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ اظهار کرد: برخی‌ها این اقدام را ناقض ۲۲۳۱ اعلام کردند در صورتی که خودشان موشک قاره‌پیما را آزمایش می‌کنند، این نشان می‌دهد هر چه که منافع آنان را تأمین کنند مورد موافقت و تأیید است ولی اقدامات ایران اسلامی نقض کننده قوانین و حقوق بشر است.

امام جمعه شهرستان نور با تسلیت سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، بیان کرد: شیخ فضل‌الله بر اثر بی‌بصیرتی ملت و علمای آن زمان به دار آویخته شد، این مایه عبرت است که یک مجتهد  را به دار آویختند و اگر مراقب نباشیم همین اتفاقات ممکن است تکرار شود.

امیری‌ارجمند در پایان، گفت:  پیروزی‌های چشمگیر عراق و سوریه و توفیق در عرصال و عقب‌نشینی گروه‌های تکفیری را شاهد بودیم و هستیم و امیدواریم به برکت مولود امروز همه مسلمانان و شیعیان موفق و موید باشند.

منبع:فارس

زمان انتشار: ۱۳ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو