زمان انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ -

شینهوا: اروپا و آمریکا در نزدیک شدن سیاست‌هایشان ناکام ماندند

خبرگزاری چینی در گزارشی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا گفت که به رغم تلاش‌ها اما همچنان دو طرف از هم دور هستند.

سرای نور؛خبرگزاری شینهوا در گزارشی با اشاره به سفر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به فرانسه و دیدار با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی نوشت که در شرایطی که ترامپ از روابط میان ۲ کشور با عنوان دوستی یاد می‌کند که از بین نخواهد رفت و واشنگتن و پاریس را هم‌پیمانان راهبردی توصیف کرد. با این حال اختلافات میان ۲ طرف همچنان باقی است به ویژه در زمینه مسایل محیط زیستی.

در این گزارش آمده است که رئیس‌جمهور آمریکا از زمانی که به این سمت منصوب شده است برای سومین بار به اروپا سفر کرد و این در حالی است که موجی از جنجال‌های سیاسی درباره پسرش وی را احاطه کرده است. از طرفی روابط میان آمریکا و اتحادیه اروپا هم بحرانی شده است.

اروپا همچنان سعی می‌کند با سیاست‌های جدید آمریکا در دوران ترامپ خود را سازگار کند. «دیوید کریکمن» استادیار در زمینه سیاست بین‌الملل دانشگاه آنتورپ بلژیک در این مورد گفت: «با گذشت ۶ ماه از فعالیت‌های ترامپ شاهد تغییرات ژئوپلیتیک هم‌پیمانان  و آگاهی درباره خود در اروپا هستیم.برای رسیدن به یک نقطه مطمئن، باید همکاری اروپایی و اینکه کشورهای اروپایی باید هر چه بیشتر با هم همکاری داشته باشند، تقویت شود.»

با این حال غیبت آمریکا در مسایلی که به اروپا و جامعه جهانی مربوط می‌شود از جمله مسایل آب‌وهوایی و تجارت جهانی به تصویر آمریکا و تائیر این کشور در سطح جهان لطمه زده است. در این زمینه اشاره به تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج از توافق پاریس و انتقادهای فراوانی که متوجه این کشور است از موارد قابل ذکر است.

«گرهارد اشتال» دبیرکل پیشین کمیته اروپایی مناطق در این مورد گفت: «آمریکایی‌ها با سیاست بازارهای باز اروپا مخالفت کرده‌اند. سیاست جدید آمریکا هم در راستای اقدام علیه سازمان‌های جهانی و چند جانبه است یعنی همان سازمان‌هایی که کاملا مورد حمایت اروپا هستند.»

وی افزود: «سیاست رئیس جمهور آمریکا در برخی از مسایل کلیدی  مخالفت با  مسایل اصلی دولت‌های اروپایی و شهروندان آنان است.» اشتال معتقد است که در صورتی که ترامپ به مواضع خود در زمینه تغییرات آب‌وهوایی و حمایت از صنایع قدیمی مانند زغال سنگ ادامه دهد در این صورا تنش‌ها ادامه خواهند داشت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو