زمان انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ -

تیم آنالیز استقلال GPS ایرانی طراحی کرد

تیم آنالیز باشگاه استقلال موفق به طراحی نمونه داخلی GPS برای فوتبالیست ها شده است.

GPSسرای نور؛ حالا یکی از ابزار لازم و معمول در فوتبال ایران شده است. اکثر تیم های لیگ برتری و برخی تیم های لیگ یکی طی سال های گذشته تمرینات خود را با استفاده از این ابزار برگزار می کنند تا در پایان هر جلسه تمرینی، اطلاعات کاملی از میزان دوندگی، تعداد استارت ها و دیگر شاخص ها برای سنجش وضعیت بازیکنان در اختیار داشته باشند.

علیرضا منصوریان در دوران حضور خود در نفت تهران در لیگ های چهاردهم و پانزدهم از جمله اولین های استفاده کننده از این ابزار بود و حالا کادرفنی او موفق به طراحی GPS داخلی شده اند تا در این موضوع نیز تبدیل به اولین شده باشند. این وسیله پیش از این توسط شرکت های مختلف خارجی به ایران صادر می شد اما صالح مصطفوی و تیم آنالیز استقلال به همراه چند گروه همکار GPS مشابه با نمونه های خارجی و البته با برخی جزییات بهتر طراحی کردند.

افزایش فرکانس ۲ هزار مگاهرتزی به ۱۰ هزار مگاهرتز یکی از پیشرفت های نمونه داخلی این دستگاه است که توسط استقلالی ها طراحی شده است. همچنین دقت این دستگاه در نمونه داخلی نسبت به نمونه های خارجی پیشرفت داشته و قیمت تمام شده آن نسبت به قیمت تمام شده نمونه خارجی بسیار کمتر ارزیابی شده است.

استقلالی ها در تمرینات پیش فصل برای مقایسه عملکرد GPS های داخلی و خارجی خود این ابزار را روی برخی از بازیکنان آزمایش کردند که این وسیله در آزمایش های اولیه نیز موفقیت آمیز بود و به همین دلیل تصمیم دارند تا به زودی این وسیله را به تولید عمده برسانند تا با کاهش قیمت تهیه این ابزار، تیم های مختلف در سطوح مختلف فوتبال ایران امکان استفاده از آن را داشته باشند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو