زمان انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ -

کسی که می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم، ساده لوح است

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان و و کشورهای جهان اسلام نیست، تاکید کرد: کسی که می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم، ساده لوح است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه روز ارتش با تبریک این روز و ایام میلاد امیرالمومنین (ع) اظهار کرد: آغاز تشکیل انقلاب اسلامی و هفته‌های پایانی سال ۵۷ و آغاز سال ۵۸ کشور ما با یک توطئه‌ای روبرو بود که ظاهرش با شعارهای انقلابی زرق و برق داشت و گروهک‌هایی که خود را انقلابی نامیدند، استکبار جهانی گاهی از حلقوم آنها سخن می‌گفت و انحلال ارتش را بیان می‌کرد.

وی افزود: آنها با این استدلال که مردم نیاز به ارتش مردمی دارند، می‌گفتند ارتش موجود باید منحل شود.

روحانی تاکید کرد: کسی که با درایت در برابر این توطئه ایستادگی کرد، توطئه‌ای که علیه مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود، امام (ره) بود که همه ابعاد تهدیدات را می‌دید و در مقابل آنها موضع‌گیری می‌کرد.

رئیس جمهور افزود: امام (ره) ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کرد و در همه خیابان‌های تهران و شهرهایی که ارتش در آن حضور داشت، با شعار «ارتش فدای ملت» یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: اثر استحکام ارتش حتی قبل از تجاوز افلقیان و حوادثی که برخی گروهک‌ها در شمال غرب و جنوب غرب ایجاد کردند، کاملا نمایان شد و ارتش حضور پیدا کرد و به همه گروهک‌ها و اربابان آنها نشان داد که ارتش ایران یک ارتش مکتبی، ملی و گوش به فرمان رهبری است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتش آزمایش خود را در روز ۲۹ بهمن، ۲۱ بهمن، ۲۲ بهمن به نمایش گذاشت.

روحانی ادامه داد: در جنگ تحمیلی حکمت سخنان امام (ره) مشخص شد. در آن روز نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش در برابر متجاوزان ایستادگی کرد. افتخارآفرینان بزرگی در ارتش مانند صیادها، نامجوها، بابایی‌ها، فلاحی‌ها به صحنه آمدند و با نثار خونشان از کشور حراست کردند.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی طبق فرمان امام (ره) و وصیت ایشان و تدبیر فرماندهی معظم کل قوا ارتشی است که به کل ملت تعلق دارد و متعلق به جناح، حزب و این گروه و آن گروه نیست.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی، ارتش اسلام، نظام اسلامی و کل ملت ایران است. این ارتش از نظام، میهن، قانون، حیثیت ملت، منافع ملی و مصالح نظام دفاع می‌کند.

روحانی ادامه داد: امام (ره) فرمود یک فرد یا در ارتش می‌ماند، یا به یک حزب و گروه تعلق پیدا می‌کند و سومی ندارد، یعنی اگر می‌خواهید به حزب و جناحی تعلق داشته باشید، نباید در ارتش باشید.

وی خاطرنشان کرد: وابستگی به حزب در ارتش به معنای نابودی آن است. البته این مسئله راجع به کل نیروهای مسلح است.

رئیس جمهور افزود: ملت افتخار می‌کند که ارتش مقتدری با انگیزه‌های الهی دارد و از مرزهای سیاسی و فرهنگی کشور و از ایمان مردم به خوبی حفاظت می‌کند.

روحانی تصریح کرد: اگر ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزان نمی‌ایستادند، امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم بود.

وی افزود: اگر امروز قدرت‌های استکباری در منطقه نمی‌توانند چشم طمع و نگاه خباثت‌آمیز به جمهوری اسلامی داشته باشند، به خاطر نیروهای مسلح مقتدر کشور است.

روحانی افزود: اقتدار به معنای قدرت مشروع و قدرت مقبول است. امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم، افکار عمومی و ملت هستند.

وی تصریح کرد: اگر در این منطقه ناامن به کشور امن‌مان افتخار می‌کنیم، به خاطر داشتن ارتش قوی، سپاهی مقتدر و بسیجی دلاور است.

رئیس جمهور گفت: اگر در منطقه ناامن امروز در ایران امنیت وجود دارد و همه کارآفرینان به سمت ایران حرکت می‌کنند تا کار علمی و اقتصادی انجام دهند، ناشی از وجود امنیت در کشور است. این امنیت توسط نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شده است.

رئیس جمهور گفت: ما همه یک هدف والا را دنبال می کنیم. نیروهای مسلح ما هدف واحدی را دنبال می کنند. هدف ما اقتدار این کشور است؛ هدف ما امنیت ملی، ثبات و توسعه در این کشور است.
وی با بیان اینکه ما در یک دست، کتاب، منطق، تدبیر و عقلانیت و در طرف دیگر شمشیر را در دست داریم و این دو را در کنار یکدیگر میبینیم گفت: قدرت سختمان و قدرت نرممان و قدرت سرد و گرم ما اینها همه در کنار هم قرار دارند و اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دراز کرد، آن دست قطع شده و آن تجاوز دفع شود، دیپلماسی ما نیز در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت است.

روحانی با بیان اینکه همانطور که نیروهای مسلح ما در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت ما دفاع کردند، گفت: دیپلمات های ما هم در صحنه مذاکره نه در برابر یک کشور معمولی بلکه در برابر قدرتهای جهان با کمال شهامت، ایمان، اقتدار و با همان اوصافی که مقام معظم رهبری برای مذاکره کنندگان اعلام کرد، عمل کردند.

رئیس جمهور در ادامه افزود: نیروهای مسلح ما دست متجاوزین را از کشور ما قطع کردند و سرزمین ما را از وجود متجاوزین پاک کردند. دیپلمات های ما نیز در صحنه جهانی از حقوق ملت ما دفاع کردند.

وی ادامه داد: آنها قطعنامه های ظالمانه را ملغی کردند و از حق ایران در داشتن توان دفاعی به خوبی حفاظت کردند؛ تا جایی که امروز حتی دشمنان ما هم می گویند قدرت و توان نظامی و قدرت موشکی ایران نه ربطی به برجام دارد و نه ربطی به قطعنامه ۲۲۳۱ دارد. خود آنها هم اعتراف می کنند که در مذاکرات مبنا این بوده است که قدرت نظامی ایران حفظ و تقویت شود.

روحانی با بیان اینکه آنکه می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم، ساده لوح است ادامه داد: آنکه می گوید قدرت نرم نیز نیاز نداریم، نگاهش کوته بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می کنیم و داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می کند. ما دارای رهبر واحد، دولت واحد، قانون و ملت واحد هستیم و همه در کنار هم هستیم؛ ولو اینکه سلیقه ما در گفتار و رفتار عین هم نباشد اما قطعا هدف ما یکی است.

روحانی خاطرنشان کرد: ما قطعاً در مسیری حرکت می کنیم که پایان آن مسیر دستاوردش حفظ حقوق مردم و حفظ مصالح ملی و اقتدار ملی باشد. من در اینجا به صراحت اعلام می کنم همانطور که چند روز پیش در حضور کشورهای اسلامی به صراحت اعلام کردم که قدرت جمهوری اسلامی ایران و قدرت نظامی ما و قدرت سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان و کشورهای جهان اسلام نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما قدرت کشورهای اسلامی را، قدرت خودمان می دانیم و قدرتمان را هم قدرت کشورهای اسلامی می دانیم، تصریح کرد: در آنجایی که سران کشورهای اسلامی حضور داشتند، گفتم آن روز که بغداد در برابر تروریست ها در حال خطر بود، جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ملت، دولت و ارتش عراق پاسخ مثبت داد و از دروازه های بغداد و حرم های مطهر و عتبات دفاع و ایستادگی کرد.

وی در ادامه گفت: آنروز که دمشق در حال خطر بود، این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بود که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از پایتخت این کشور و حرم های مطهر دفاع کردند.

رئیس جمهور اذعان کرد: بنده همچنین در آنجا گفتم که اگر فردا پایتخت شماها هم در خطر قرار بگیرد، توسط تروریسم و یا صهیونیست، آن قدرتی که به شما پاسخ مثبت خواهد داد، در صورتی که شما تقاضای کمک کنید؛ جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور گفت: دشمن فکر نکند در میان ملت ما، دولت ما و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد؛ ما انگشتان یک دست و اعضای یک پیکر بلند به نام ملت ایران هستیم.

وی ادامه داد: امروز مقتدر تر از هر زمان دیگر از کشور و منافعمان دفاع می کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: به توطئه گران می گوییم قدرت مسلح ما برای دفاع از ایران اسلامی و بازدارندگی فعال است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در برابر تهدید ما هم تهدید می کنیم و در برابر تجاوز دست تجاوز را قطع می کنیم، یادآور شد: منطق ما صلح و برادری به ویژه با همسایگان و کشورهای جهان اسلام است.

وی در پایان عنوان کرد: از خدا اقتدار و وحدت نیروهای مسلح و سلامت بیشتر برای فرمانده کل قوا را آرزو می کنیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو