زمان انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ -

استاد تراش تخصصی سنگ‌های قیمتی در شهرستان نور:

رشته هنری تراش سنگ‌های قیمتی می‌تواند بستر مناسبی برای اشتغالزایی باشد

استاد تراش تخصصی سنگ‌های قیمتی در شهرستان نور گفت: این رشته هنری می‌تواند بستر مناسبی برای اشتغالزایی باشد و با حمایت مسئولان می‌تواند گزینش مناسبی برای صادرات قرار بگیرد.

ناهید شکاری از استادان تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و از شرکت کنندگان شهرستان نور در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشوردر گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: از کودکی به این کار علاقه داشتم و هر گاه در طبیعت می‌رفتم چوب‌ها و سنگ‌های زیبا را جمع آوری می‌کردم.

 

 

وی گفت: در سنین بالاتر متوجه شدم این کار یک رشته هنری است و تصمیم گرفتم در میراث فرهنگی این رشته را به صورت تخصصی ادامه و کامل کنم به همین منظور علاوه بر دوره های جواهرسازی، دوره جواهرتراشی را نیز گذراندم تا مکمل هم شوند.

این هنرمند کارآفرین در شهرستان نور که خودش سرپرست خانواراست، توانست با برپایی کارگاه زیورالات برای ۱۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کند.

 

 

.

ناهید شکاری ۱۲ سال سابقه کار دارد و با توجه به این که در این رشته فعالیت می‌کند به دیگران نیز آموزش می‌دهد.

استاد تراش تخصصی سنگ‌های قیمتی خاطرنشان کرد: دخترم در کنار ادامه تحصیل در این رشته آموزش دیده و فعالیت می‌کند.

این کارآفرین هنرمند در پایان افزود: با توجه به وجود مواد اولیه در منطقه این رشته هنری می‌تواند بستر مناسبی برای اشتغالزایی باشد و با حمایت مسئولان می‌تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت و گزینش مناسبی برای صادر کردن در نمایشگاه خارج کشور قرار بگیرد و شغل مناسبی برای سرپرست خانوار و بچه‌های تحت پوشش به ویژه برای مشاغل خانگی است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو