زمان انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ -

شاهد دیکتاتوری در انتخابات شوراها بودیم/ درخواست«لاریجانی» برای بازشماری را بی‌جواب گذاشتند

عضو شورای شهر تهران گفت: اصلاح‌طلبان می‌دانند اگر درِ صندوق‌ها باز شود ممکن است بوی تعفن برخی تخلفات بیرون بیاید و متاسفانه شاهد یک دیکتاتوری انتخاباتی هستیم.

سرای نور؛

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران درباره خبر بسته شدن پرونده انتخابات شوراها و عدم بازشماری آرای شورای شهر تهران، گفت: ما با یک دیکتاتوری روکش شده مواجه هستیم که ظاهر زیبایی دارد، اما باطنش همان استبداد خشن است. امروز شاهد هستیم کسانی که مدعی این بودند باید انتخابات شفاف باشد و مدعی دموکراسی و آزادی جریان مخالف بودند، با گذشت حدود ۵۰ روز از انتخابات تمام فشارها و تلاش‌های ما برای پیگیری از مجاری قانونی را بی‌جواب گذاشتند و تلاش‌های ما به سنگ خورد.

وی افزود: عملاً هیئت نظارت و هیئت اجرایی همه راه‌ها را برای اعتراضات قانونی بستند و با بازی با زمان تلاش می‌کنند بر خواسته قانونی و بر حق ما مهر عدم رسیدگی بزنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما تقریبا با همه مسئولان از ریاست مجلس صحبت کردیم و چندین بار پیگیری شد و قول دادند ۵۰ نفر اول مورد رسیدگی قرار بگیرد، اظهار داشت: وزیر محترم کشور در تلویزیون به صورت رسمی اعلام کرد ۵۰ نفر اول شورای تهران مورد بازشماری مجدد قرار می‌گیرد. از هیئت نظارت شهرستان، شورای نظارت استان، هیئت مرکزی و تا نامه به دادستان و دیوان عدالت اداری و همه کسانی که احساس می‌شد می‌توانند صدای دادخواهی ما را به گوش مسئولان نظارت اجرایی برسانند پیگیری شد، اما هیچ‌ کدام از پیگیری‌ها به نتیجه نرسید و فکر می‌کنم هرگز به نتیجه نمی‌رسد.

سروری تصریح کرد: اصلاح‌طلبان می‌دانند اگر درِ صندوق‌ها باز شود ممکن است بوی تعفن برخی تخلفات بیرون بیاید. متاسفانه شاهد یک دیکتاتوری انتخاباتی هستیم و اصلاح‌طلبان نشان دادند اگر به قدرت برسند هیچ یک از معیارهای قانونی و انتخاباتی را رعایت نمی‌کنند و در مسیر خواسته‌های خودشان حرکت می‌کنند. ما تا آخر رسیدگی می‌کنیم تا این به عنوان یک سند زنده در تاریخ بماند.

وی افزود: ظاهرا آنها به‌دنبال این هستند که ما به اقدامات غیرقانونی دست بزنیم تا گذشته سیاه خودشان را در فتنه ۸۸ جبران کنند. باید بدانند که ما حتی اگر خودمان قربانی این موضوع بشویم حاضر نیستیم به نظام خدشه‌ای وارد شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای چمران چندین بار با رئیس مجلس مذاکره داشته و لاریجانی هم قول پیگیری داد تا ۵۰ نفر اول مورد بازشماری قرار بگیرند، گفت: با این‌ حال شورای نظارت اعلام کرد ریاست قوه مجاز نیست در انتخابات دخالت کند و عملا این موضوع هم بی‌جواب گذاشتند. وزیر کشور که خودش جزو مجریان انتخابات است وعده پیگیری داد، اما وعده وی هم به نتیجه نرسید.

سروری خاطرنشان کرد: شاهد هیچ اقدامی از طرف هیئت مرکزی نبودیم و متاسفانه شواهد هم نشان می‌دهد هیئت مرکزی قادر نیست در مقابل زیاده‌خواهی‌های اصلاح‌طلبان مقاومت کند و ظاهرا آنها هم تسلیم زیاده‌خواهی‌های اصلاح‌طلبان شدند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو