زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ -

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

۵۴ پروژه نیمه تمام آموزشی در مازندران وجود دارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با تأکید بر توسعه ورزش در مدارس از وجود ۵۴ پروژه نیمه‌کاره آموزشی استان خبر داد.

به گزارش سرای نور؛سید علی قاسمی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش که با حضور استاندار در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه تخصصی ورزش دانش‌آموزی از برنامه‌های موردتوجه آموزش‌وپرورش استان است و باید ۵۴ پروژه نیمه تمام تکمیل شوند.

وی بابیان این‌که برای توسعه ورزش کشور باید به ورزش مدارس توجه خاص و استعدادیابی جدی گرفته شود افزود: امکانات و زیرساخت‌های آموزش‌وپرورش برای ورزش دانش آموزان بسیار ناچیز و فقیر است که باید کیفیت بخش مدارس جدی گرفته شود.

وی با اشاره به رهنمودهای رئیس‌جمهور گفت: ورزش همگانی باید در مدارس جدی گرفته شود تا زیرساخت‌های سلامت جامعه، رشد و بالندگی و توسعه پایدار کشور ارتقا یابد.

وی توسعه ورزش مدارس استان را در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عنوان کرد و افزود: توسعه فضای آموزشی، انتشار منابع کمک‌آموزشی، برگزاری مسابقات قهرمانی ورزشی، استعدادیابی، هنجاریابی ساختار قامتی، توسعه و تقویت مراکز تربیت‌بدنی از راهبردهای تقویت ورزش مدارس است.

قاسمی راه‌اندازی شش مدرسه ورزشی در استان، برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، تشکیل ۱۰ کانون ساختار قامتی در استان، تهیه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تهیه وسایل ورزشی در استان، کسب ۲۵۰ مدال آسیایی و قهرمانی توسط دانش آموزان مازندرانی و… را ازجمله اقدامات تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان بیان کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران، تعداد مربیان تربیت‌بدنی استان را هزار و ۳۸۰ مربی اعلام کرد و گفت: ۹ نفر دارای مدرک دکترا هستند و علیرغم پتانسیل بالای ورزشی، آموزش‌وپرورش استان بسیار فقیر است زیرا ۳۳ سالن با سقف بلند، ۲۰ سالن تیمه تمام و ۳۳ سالن سقف کوتاه وجود دارد.

این مقام مسئول میانگین سرانه ورزشی استان را ۸۵ صدم مترمربع عنوان کرد و افزود: این سرانه در کل کشور ۱۵ دهم مترمربع است که سهم بری تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان از کل اعتبارات تربیت‌بدنی استان ۴۰ در صد است.

قاسمی با اشاره به بیانات وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص موفقیت‌های آموزش‌وپرورش مازندران گفت: آموزش‌وپرورش مازندران توفیقات خوبی در اجرای سیاست‌های آموزش‌وپرورش احراز کرده است.

وی اعتبار فصل تربیت‌بدنی در سال ۹۴ را دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از پروژه‌های نیمه‌تمام ۲۳ پروژه تأمین اعتبار شد که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است و ۹ پروژه استخر نیمه‌تمام در استان وجود دارد که ردیف مشخصی در قانون در نظر گرفته نشده و رهاشده است.

وی ابراز داشت: سالهای گذشته سهم بری آموزش‌وپرورش از تربیت‌بدنی رضایت‌بخش بوده که در سال جاری کاهش داشته و باید این سهم از اعتبارات استانی افزایش یابد. منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آبان, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو