زمان انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ -

جلالی: باخت تلخ تر از چیزی است که انتظار داریم

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: باخت برخلاف آن چیزی است که انتظارش را داریم و تلخ تر از آن است که انتظار داریم.

سرای نور؛

مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: برای تیمی مثل ما که انگیزه‌های زیادی دارد و خودمان را هم برای مسابقات آماده کرده‌آیم، باخت برخلاف آن چیزی است که انتظارش را داریم و تلخ تر از آن است که انتظار داریم. فردا بازی سخت و سنگینی داریم و بسیار مصمم و با انگیزه و آماده هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط تیمش را چگونه می‌بیند و آیا نگاه منفی نسبت به پیکان دارد، گفت: هیچکس در مورد خودش اینگونه فکر نمی‌کند، نه من و نه مربیان دیگر، شاید در جدول یک تیم بالا و پایین و فراز و نشیب داشته باشد اما در دو هفته نمی‌شود تیم‌ها را با یکدیگر قیاس و یا قضاوت کرد و در این مورد باید صبور بود.

 

جلالی در خصوص اینکه آیا از ذوب‌آهن شناخت دارد یا خیر، ما بازی‌های این تیم را دنبال کرده‌ایم و قطعاً ذوب‌آهن می‌تواند یکی از مدعیان باشد. براساس همین شناختی که از حریف داریم امیدواریم که فردا بازی خوبی داشته باشیم.

 

خبرنگاری از سرمربی تیم پیکان پرسید آیا شما جالی خالی منشا و سیامک نعمتی را پر کرده‌اید؟ که جلالی پاسخ داد: دفعه پیش هم که اینجا بودم به همین سوال پاسخ دادم و باید بگویم ما سال گذشته از مجموع ۳۹ گل زده ۳۰ گل را روی عملکرد این دو بازیکن به ثمر رسانیدم. قاعدتاً باید خودمان را ترمیم کنیم که این مسئله نیازمند تمرین بیشتر و اعتماد به نفس بالاتر خواهد بود.

 

جلالی در مورد جذب بازیکن نیجریه‌ای گفت: او بازیکن خوبی است و با او به تفاهم رسیده بودیم اما با قوانینی که سازمان لیگ در نقل و انتقالات وضع کرده و سخت‌گیری‌هایی که داشته، فدراسیون فوتبال با فدراسیون فوتبال نیجریه مکاتباتی کرد و سپس اجازه عقد قرارداد این بازیکن را به ما داد.

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد اینکه نحوه برگزاری ۲ هفته ابتدایی لیگ این فصل نسبت به سالهای گذشته چگونه بوده، اظهارداشت: از نظر اجرایی در شروع این تصمیم و نقصان‌هایی می‌بینم زیرا من سالهای سال است در فوتبال حضور دارم با این حال برای قضاوت در این زمینه زود است زیرا فقط ۲ هفته از مسابقات گذشته و قضاوت عجولانه‌ای نباید داشت اما با اطمینان می‌گویم از نظر کیفیت، لیگ خیلی خوبی را در پیش داریم. من بازی‌ها را دنبال می‌کنم، همه تیم‌ها سعی می‌کنند در سطح قابل قبولی بازی کنند اما در مورد برخی از قوانین باید تجدیدنظر شود و قوانینی تخصصی‌تر و کارشناسی‌تر تنظیم شود. قوانینی مثل اینکه جذب بازیکن آفریقایی اگر سال گذشته وضع می‌شد، ما نمی‌توانستیم منشا را بگیریم و به جای او باید از افغانستان و پاکستان بازیکن می‌گرفتیم.

 

وی در مورد اینکه پیش از این هم ابراهیم توره از پیکان به فوتبال ایران معرفی شده بود و آیا حضور بازیکنان آفریقایی خوب در پیکان یک رویه است یا اتفاق؟ گفت: امیدوارم اتفاق نباشد و امسال هم بازیکنی که جذب کرده‌ایم هم خودش و هم ما را سربلند کند.

 

جلالی در مورد اینکه احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی قرار است دیگر به تیم ملی دعوت نشوند، گفت: در مورد این موضوعات باید قبل از حرف زدن موضع کارشناسی اتخاذ شود، باید صحبت این بازیکنان را هم بشنویم و آنها دلایلشان را بازگو کنند. قاعده‌اش به این شکل است. اینکه بدون شنیدن دفاعیات آنها را محکوم کنیم شاید منطقی نباشد، شاید این بازیکنان در شرایط خاص بودند، عجولانه نباید تصمیم گرفت. این دو بازیکن سال‌های سال در کشور ما بازی کرده‌اند و با شرایط کشورمان آشنا هستند.

 

جلالی در ادامه نشست خبری، در خصوص اینکه گفته می‌شود AFC قرار است چند تیم بدهکار را از لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد و تیم‌های دیگری که مشکل بدهی ندارند جایگزین آنها می‌شوند و این احتمال وجود دارد که یکی از این تیم‌ها پیکان باشد، گفت: مطمئن باشید این اتفاق هیچ وقت رخ نمی‌دهد. وقتی من به تجربیاتم مراجعه می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که این تیم‌ها حذف نمی‌شوند. باشگاه‌های ما سالیان سال قراردادهایی می‌بستند و خودشان هم می‌دانند که به این قراردادها متعهد نیستند اما اگر روزی از ما چنین موضوعی را بخواهند ما تیم‌مان را برای لیگ قهرمانان آسیا نبسته‌ایم ولی اگر شرایط پیش بیاید خودمان را آماده خواهیم کرد.

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به این سوال که درخواست شما از وزیر ورزش دولت آینده چیست؟ گفت: مهمترین چیزی که می‌تواند به ورزش و فوتبال ما کمک کند، نگاه تخصصی است. چیزی که من متوجه شده‌ام این است که نگاه تخصصی به فوتبال متأسفانه آخرین اولویت ما است در حالیکه اگر این اتفاق رخ بدهد خیلی سریع می‌توانیم پیشرفت کنیم.

 

وی افزود: شما اگر به همین یک نکته‌ای که من اشاره کردم دقت کرده و روی آن بحث کنید مطمئناً نتیجه می‌گیرید. این دیدگاه باید در تفکر متولیان ورزش ما باشد که به فوتبال نگاه تخصصی داشته باشیم ولی متأسفانه در حالی حاضر این نگاه اولویت آخر ورزش ما است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو