زمان انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ -

سرکنسول ترکیه در جمهوری اسلامی ایران:

ترکیه حامی هیچ گروه‌ تروریستی نیست/افزایش روابط ایران و ترکیه

سرکنسول ترکیه در جمهوری اسلامی ایران با رد برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص حمایت‌ این کشور از گروه‌های تروریستی گفت: ترکیه حامی هیچ گروه‌ تروریستی نبوده و نخواهد بود.

به گزارش سرای نور؛ چاغلار فاهری عصر یک شنبه در سفر به این استان در جمع خبرنگاران اضافه کرد: ترکیه هیچ وقت از گروه‌های تروریستی حمایت نکرده و در آینده نیز نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این کشور ۳۵ سال است که با تروریسم مبارزه می کند، ادامه داد: ترکیه در جهان بیشترین تلاش را برای مبارزه با تروریسم انجام داده و این مهم را دوستانمان در ایران می دانند.

سرکنسول ترکیه در جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص ارتباطات بین دو کشور به منظور توسعه روابط بین دو طرف تصریح کرد: روابط دو جانبه بین ایران و ترکیه در تمام زمینه‌ها شتاب گرفته است.

وی با اشاره به تماس های مسئولان دو کشور در ماه های اخیر متذکر شد: وزرای خارجی ایران و ترکیه به صورت مرتب تماس های سازنده ای را برقرار کرده در مورد مباحث مورد علاقه گفتگو کرده اند، روسای جمهور دو کشور نیز در کنفرانس کشورهای اسلامی مذاکرات بسیار خوبی داشته اند که به توسعه روابط فی مابین ختم خواهد شد.

فاهری دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه را بسیار مفید عنوان کرد و بیان داشت: در این دیدارها شاهد بودیم که تفاهم نامه و قراردادهای بسیاری در زمینه های مختلف به امضا رسید که نشان دهنده افزایش روابط بین دو دولت و ملت ایران و ترکیه است.

وی با تاکید بر اینکه اراده دو طرف برای افزایش بیش از پیش ارتباطات به خوبی قابل مشاهده است، متذکر شد: اعتقاد داریم که روابط ایران و ترکیه نه تنها در بحث اقتصادی بلکه در سایر زمینه ها نیز می تواند توسعه یابد.

سرکنسول ترکیه در کشورمان، ایران را کشوری غنی در بحث های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری برشمرد و یادآور شد: روابط تاریخی و دوستی عمیقی بین دو طرف وجود دارد، مردم ترکیه ایرانی ها دوست دارند و به ارتباط بیشتر با این کشور علاقمند هستند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو