زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ -

سالن جدید حجاج هنگام بازگشت آنها آماده می‌شود/دردسر همراه داشتن لپ‌تاپ،‌ تبلت و فلش مموری برای حاجیان

رئیس پلیس راه فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه برای بازگشت زائران به فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) تمیهدات خوبی در نظر گرفته شده است، گفت: مکانی که هم‌اکنون خارج از سالن فرودگاه در حال ساخت است برای بازگشت زائرین آماده می‌شود.

سرای نور؛سردار حسین مهری درباره درخواست از همراهان حاجیان برای عدم حضور و بدرقه از حجاج در فرودگاه‌ها گفت: در فرودگاه‌های شهرستان‌ها برای بدرقه حجاج مشکلی وجود ندارد اما ظرفیت اسمی فرودگاه حضرت امام خمینی در ایستگاه پروازی تهران فقط برای ۴٫۵ میلیون مسافر است که در حال حاضر تقریباً دو برابر بیشتر از این میزان در حال تردد از این فرودگاه هستند ضمن اینکه به غیر از پروازهای حج سایر پروازها به دیگر نقاط دنیا هم برقرار است.

رئیس پلیس راه فرودگاه‌های کشور تصریح کرد:‌ ظرفیت و فضای فردوگاه حضرت امام خمینی (ره) گنجاش استقبال و بدرقه از زائرین را ندارد و مکانی هم نیست که مسافران بتوانند افراد دیگری را همراه خواهد داشته باشد چرا که می‌تواند این ازدحام موجب به وجود آمدن ترافیک در آنجا شود. همچنین مسائل امنیتی هم باعث شده تا اجازه نزدیک شدن بیش از حد به فرودگاه و سالن‌های حجم نیز داده نشود. لذا باید همراهان فقط به پارکینگ‌های تعبیه شده هدایت شوند.

وی با این توصیه که خداحافظی با حجاج را باید با مساجد و یا مکان‌هایی که مدیران کاروان اعلام می‌کنند موکل کرد، اظهار داشت: بهتر است حجاج با اتوبوس به فرودگاه عزیمت کنند به همین منظور تسهیلاتی را برای اتوبوس‌ها برای هدایت حاجیان به نزدیک سالن پروازی در نظر گرفته‌ایم که در آن صورت اقدامات امنیتی و بازرسی پلیس هم سریع‌تر صورت گرفته و به سالن گذرنامه هدایت می‌شوند

سردار مهری خاطرنشان کرد: زیرساخـت‌های خوبی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) فراهم شده تا زائران به نزدیک‌ترین محل به هواپیما منتقل شوند.

وی با بیان اینکه فردوگاه مهرآباد در پیک پروازی خود جوابگوی ترافیک‌های ایجاد شده نیست، گفت: ازدحام و ترافیک ایجاد شده در آن ایام حتی در ساعات ابتدایی امداد هم وجود دارد و عملاً منجر به قفل شدن خیابان‌های اطراف میدان آزادی می‌شود. به همین دلیل پروازهای حج را به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) منتقل شد.

رئیس پلیس راه فرودگاه‌های کشور افزود: برای بازگشت زائران به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) تمهیدات خوبی در نظر گرفته شده است که البته مکانی هم خارج از سالن فرودگاه هم‌کنون در حال ساخت است که ان‌شاءالله برای بازگشت زائرین آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حج سال ۹۴ برخی از حجاج ایرانی همراه خود لپ‌تاپ آورده بودند که براساس گزارش سازمان حج در فرودگاه عربستان تعدادی از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، فلش‌مموری‌ها و برخی وسایل الکترونیکی دیگر از سوی پلیس سعودی توقیف و در پایان سفر و هنگام خروج از عربستان به آنها داده شد.

سردار مهری با بیان اینکه سعودی‌ها به کتاب‌های دعا و قرآن حساس و گاهی به آن بی‌احترامی می‌کنند، تأکید کرد: براساس اعلام سازمان حج و زیارت بهتر است که فقط از کتاب‌های انتشارات مشعر و یا کتاب‌های حاضر در مسجدالاحرام و مسجدالنبی استفاده کنند.

رئیس پلیس راه فرودگاه‌های کشور گفت: همراه داشتن برخی اقلام که گاهی از سوی پلیس سعودی ممنوع است ممکن است تأخیرها و بی‌نظمی‌های را ایجاد کند، ضمن اینکه برخی اقلام هم ممنوع نیست اما برای پرهیز از دردسرهای ایجاد شده و معطلی زیاد توصیه می‌شود آن را همراه نداشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم همراه داشتن برخی داروها توسط حجاج تصریح کرد:‌ همراه هر کاروان یک پزشک که هماهنگ با مرکزی پزشکی سازمان حج و زیارت است حضور دارد و زائران می‌توانند با این پزشک مشورت کرده و داروهای همراه خود را به وی نشان دهند و در صورتی که حمل‌ونقل آن ممنوع نبود همراه خود به سفر معنوی حج ببرند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو