زمان انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ -

خسارت وسیع سیل به مزارع غرب کشور/سرما ۲۰ تا ۱۰۰ درصد به باغات میوه خسارت زد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با تأکید بر اینکه خسارت سیل وسیع گزارش شده است، گفت: قبل از بررسی کامل تمام مناطق نمی‌توان میزان خسارت وارده را دقیق اعلام کرد.

محمد ابراهیم حسن‌نژاد  در مورد بررسی وضعیت اراضی کشاورزی و خسارت وارده به آنها بعد از سیل در مناطق غربی کشور گفت: به محض وقوع سیل در مناطق غربی کشور اکیپ‌های صندوق بیمه کشاورزی برای برآورد خسارت عازم این استان‌ها شدند.

وی با بیان اینکه در در چند روز اخیر استان‌های جنوب و جنوب غربی کشور علاوه بر سیل دچار طوفان و تگرگ هم شده‌اند، افزود: استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بخشی از کردستان با سیل و سرمازدگی مواجه شده‌اند و اکیپ‌های صندوق بیمه با کمک نیروهای وزارت جهاد به مناطق ذکر شده برای برآورد خسارت اعزام شده‌اند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: حجم خسارت به مزارع در استان‌ها وسیع گزارش شده و اعلام میزان دقیق خسارت نیاز به زمان دارد ضمن اینکه خسارت سیل، طوفان و یخبندان فقط به مزارعی که دارای بیمه‌نامه هستند تعلق می‌گیرد.

وی بیان داشت: سیل، تگرگ و طوفان جزء بلایای قهری محسوب میشود و کشاورز اثر مستقیم و مؤثر در پیشگیری آن ندارد و صندوق بیمه کشاورزی پس از ارزیابی خسارت متعهد به پرداخت خسارت به کشاورزان است.

*خسارت تا ۱۰۰ درصد به باغات میوه کشور

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی همچنین در رابطه با سرمازدگی ابتدای امسال نیز اظهار داشت: باغات مناطق غرب و شمال غرب کشور مثل آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه ، فارس، ایلام، تهران و  البرز دچار سرمازدگی شد.

حسن‌نژاد با بیان اینکه باغات خسارت دیده در مرحله گل دهی بود گفت: باغات زردآلو، هلو، آلو، شلیل، بادام و گردو در مناطق مذکور دچار آسیب جدی شد که هنوز نمی‌توان خسارت آن را به طور دقیق اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه میزان خسارت از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد متفاوت است، تصریح کرد: پرداخت خسارت باغاتی که محصول آنها بیمه است موکول به زمان میوه دهی می‌شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: بطوری که وضعیت تولید باغ خسارت دیده با یک باغی که بصورت معمولی و نرمال محصول داده مقایسه می‌شود و در مقایسه با آن باغ نرمال خسارت پرداخت می‌شود.

حسن‌نژاد تصریح کرد: غرامت باغات سرمازده‌ای که به صورت ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند زودتر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برآورد خسارت باید تا زمان باردهی باغات صبر کرد گفت: بنابراین برآورد خسارت حدود ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد و غرامت باغات سرمازده هم با تأمین اعتبار پس از آن تاریخ به کشاورزان پرداخت می‌شود.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو