زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ -

باخت الاهلی به ماکت پرسپولیس

تیم فوتبال الاهلی پس از به خدمت گرفتن بازیکنان جدید و برگزاری بازی های تدارکاتی با تیم های مختلف در اولین بازی از لیگ حرفه ای عربستان به مصاف الاتفاق رفت و دست خالی دمام را ترک کرد.

سرای نور؛نایب قهرمان فصل قبل عربستان در این بازی با ترکیب ۴٫۳٫۲٫۱ به میدان رفت و البته نسبت به آخرین دیدارش در مقابل الاهلی امارات ۷ تغییر را در ترکیب خود میدید. سرجی روبروف که در طول فصل گذشته نشان داد به تاکتیک های مختلف برای هر بازی اعتقاد دارد این بازی در حالی تیمش را با این تاکتیک کمتر متداول راهی زمین کرد که در طول فصل گذشته تنها یک بار این سیستم را امتحان کرده بود و البته نتیجه آن برد سه بر صفر مقابل الفیصلی بود. نکته ی امیدوارکننده اما برای پرسپولیسی ها ترکیب الاتفاق بود که به صورت ۴٫۴٫۲ لوزی به میدان آمده بودند و البته هر دو گل خود را از روی پاس های عمقی به ثمر رساندند؛ مسأله ای که نشان میدهد دفاع الاهلی بسیار شکننده است و البته نقطه ضعف آنها کاملا منطبق بر نقاط قوت پرسپولیس است.

الاهلی در این دیدار از لئوناردو دسوزا استفاده نکرده بود. شایعاتی همچون قتل غیرعمد و البته عدم توافق مالی مانع عقد قرارداد با این بازیکن مطرح برزیلی شده است، اما با همه ی این اوصاف اوضاع تهاجمی الاهلی شرایط مساعدی دارد جایی که عمر السوما و البته کلادمیر دسوزا در کنار فتفاتزیدیس و دیگر بازیکنان تهاجمی این تیم توانستند برتری را برای الاهلی به ارمغان بیاورند ارمغانی که به واسطه ی بازی ضعیف خط دفاع این تیم تنها دو دقیقه دوام داشت و درنهایت رنگ باخت به خود گرفت. تک گل الاهلی هم بر اثر یک پاس عمقی از دفاع راست این تیم به بهترین گلزنشان در سه فصل اخیر بود.

شاگردان روبروف در این دیدار خشن تر از تیم مقابل نشان دادند و علاوه بر ارتکاب ۱۱ خطا در مقابل ۶ خطای حریف ۲ کارت زرد هم از داور مسابقه دریافت کردند. علیرغم عملکرد تهاجمی خوب این تیم و ۸ شوت آنها به سمت دروازه حریف ۱۴ بارهم دروازه این تیم با خطر مواجه شد تا همه ی اینها نشان از شرایط نامناسب دفاعی این تیم باشد.

الاهلی سه شنبه در شهر جده به مصاف تیم الفاتح میرود تا تنها با دو دیدار رسمی و البته یک روز استراحت بیشتر به دیدار مقابل پرسپولیس برسد. شاید یاران الاهلی در کمتر از ده روز باقی مانده تا مسابقه با قهرمان لیگ خلیج فارس بتوانند به هماهنگی بیشتری دست پیدا کنند و البته بیشتر در شرایط بازی قرار بگیرند اما آمار نشان میدهد که پرسپولیسی ها میتوانند با تکیه بر نقاط مثبت فنی تیم خودشان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسند جایی که کاری به مراتب سخت تر مقابل الهلال یا العین خواهند داشت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو