زمان انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ -

نوکمپ؛ قلعه تسخیر شده زین الدین زیدان

زین الدین زیدان چه زمانی که بازی می کرد و چه حالا در قامت مربیگری، خاطرات خوبی از ورزشگاه اختصاصی بارسلونا، «نوکمپ» دارد.

سراینور؛

نوکمپ در حال تبدیل شدن به خانه دوم زین الدین زیدان است. سرمربی رئال مادرید در هشت حضورش در نوکمپ به عنوان بازیکن یا سرمربی تنها یک بار شکست را تجربه کرده است. او در ورزشگاه بارسلونا دو بار گلزنی کرد و شنبه شب چهارمین پیروزی‌اش را در معبد بارسا جشن گرفت. زیدان همچنین سه تساوی برابر بارسلونا در نوکمپ به دست آورده است.

 

 

 

 

زیدان در حالی به مادرید رفت که نوکمپ به یک مکان طلسم شده برای سفید پوشان تبدیل شده بود چون این تیم ۱۸ سال در لالیگا نتوانسته بود در این ورزشگاه آبی‌اناری‌ها را شکست دهد. او در اولین فصل حضورش با رئال نتوانست قهرمانی در لالیگا را به دست آورد اما توانست به ناکامی سفید پوشان پایان دهد. زیزو در اولین حضورش در نوکمپ با پیراهن رئال در بازی برگشت لالیگای ۲۰۰۱-۰۲ توانست در تساوی یک بر یک دو تیم تک گل سفیدپوشان را به ثمر برساند. او در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان یگ گل زد و کمک کرد رئال به اولین برد خود در نوکمپ پس از ۱۸ سال دست یابد(برتری ۰-۲).

 

زیدان در دومین فصل حضورش برابر بارسلونا بازی نکرد اما یک فصل بعد (۲۰۰۳-۰۴) توانست به میدان برود. رئال در لالیگا پس از دو دهه بالاخره بارسلونا را در نوکمپ شکست داد.

زیدان در گل نخست بازی که توسط روبرتو کارلوس به ثمر رسید تاثیرگذار بود. او به مدافع برزیلی پاس گل داد. یک شکست ۳-۰ و یک تساوی۱-۱ پایان دوران زیدان در نوکمپ به عنوان بازیکن بود.

 

 

 

 

زیدان به عنوان بازیکن در نوکمپ

 

۲۰۰۱-۰۲، ۱ – ۱، هفته‌ سی‌ام لالیگا

۲۰۰۱-۰۲، ۲ – ۰، دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

۲۰۰۳-۰۴ ، ۲ – ۱، هفته‌ پانزدهم لالیگا

۲۰۰۴-۰۵ ، ۰-۳ ، هفته‌ دوازدهم لالیگا

۲۰۰۴-۰۵ ، ۱-۱ ، هفته‌ سی و یکم لالیگا

 

بدون شکست در زمان مربی‌گری

زیدان همان طور که خیلی زود جام قهرمانی را به عنوان سرمربی بالای سر برد نخستین پیروزی‌اش را در نوکمپ در زمان کوتاهی جشن گرفت. او همچنین در این ورزشگاه، شکست ناپذیر باقی ماند.

بارسلونا در هفته‌ سی و یکم لالیگا با اختلاف ۱۰ امتیاز بیشتر نسبت به رئال از سفیدپوشان میزبانی می کرد. گل‌های کریستیانو رونالدو و کریم بنزما آغازگر دوران بحران آبی‌اناری‌ها شد (بارسلونا سه بازی پیاپی شکست خورد) و ممکن بود قهرمانی در لالیگا را از دست بدهد.

 

سرمربی فرانسوی فصل گذشته در هفته‌ چهاردهم لالیگا یک تساوی برابر تیم کاتالانی به دست آورد و یک شنبه شب یک پیروزی شیرین کسب کرد. رئال مادرید با این برد به فتح سوپرکاپ اسپانیا نزدیک شد.

 

 

 

 

زیدان به عنوان سرمربی در نوکمپ

 

۲۰۱۵-۱۶ ، ۲-۱ ، هفته‌ سی و یکم لالیگا

۲۰۱۶-۱۷ ، ۱-۱ ، هفته‌ چهاردهم لالیگا

۲۰۱۷-۱۸ ، ۳-۱ ، دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو