زمان انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ -

اگر در دوران صدر اسلام آمریکا وجود داشت، سردمدارش معاویه بود

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، معاویه را یک آمریکایی دانست و گفت: اسلام به قرائت معاویه همان اسلام آمریکایی است و اگرچه در آن دوران آمریکایی وجود نداشت، اما معاویه خود نماد یک آمریکایی بوده و به ‌یقین می‌گویم که اگر آن موقع آمریکایی وجود داشت، در رأسش معاویه قرار گرفته بود.

آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در آیین تجلیل از طلاب و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی‌ عصر(عج) اهواز که برای ششمین سال متوالی به ‌عنوان مدرسه علمیه برتر کشور معرفی شده بودند، به بیان شاخصه‌های حوزه انقلابی پرداخت و اظهار داشت: حوزه‌هایی که ما می‌خواهیم، باید انقلابی و پویا باشند و این انقلابی بودن یعنی در درجه اول استکبارستیز و در مرحله بعد پویا برای رسیدن به اهداف بزرگ با تحمل سختی‌های پیش رو باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حوزه علمیه ضد استکباری را حوزه‌ای پیشرو و قوی عنوان کرد و گفت: حوزه‌ای که ما می‌خواهیم، آن حوزه‌ای است که طرفدار محرومین، حامی مستضعفین و دشمن استکبار باشد.

*راهی که انتخاب کرده‌ایم…!

آیت‌الله موسوی جزایری، خطاب به طلاب حاضر در مراسم، تصریح کرد: این راهی که ما و شما از همان اول انتخاب کرده‌ایم، راهی است که باید پشتیبان اسلام و منادی آن در جهان باشیم.

امام ‌جمعه اهواز، در ادامه با بیان این‌که اسلام ما طلاب، همان اسلام ناب محمدی و اسلام به قرائت علی ابن ابی‌طالب(ع) است، اذعان داشت: اسلامی که ما مروج آن هستیم، اسلام حق و عدالت‌خواهی، اسلام آزادگی و حمایت از مستضعفین و اسلام استکبارستیز است.

وی جبهه در مقابل اسلام ناب محمدی را اسلام مرفهین بی‌درد مطرح کرد و ادامه داد: اسلامی که ما باید با آنان مقابله کنیم، بنا به فرموده امام خمینی(ره)، اسلام مرفهین بی‌دردی است که امروز با حمایت شیطان بزرگ و تسلیحات نظامی و جنگنده‌های آمریکا، زنان و کودکان بی‌گناه یمنی را قتل‌عام می‌کند.

*جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و مقابله با استکبار است

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، جمهوری اسلامی ایران را مظهر قدرت و مقابله با استکبار یاد کرد و گفت: امروز ملت محروم، مستضعف و فقیر یمن بسیار شجاعانه و مقاوم در سنگر عزت و استقلال مقابل سلاح‌های آمریکایی با دست‌خالی ایستادگی می‌کنند؛ اما عربستان ملعون با جنگنده‌هایی که آمریکا در اختیارشان قرار داده، قتل‌عام جمعی کرده و به این وقاحت‌ها، افتخار هم می‌کنند.

آیت‌الله موسوی جزایری، در ادامه بیان داشت: عربستان سعودی مظهر اسلام آمریکایی بوده و رهبرشان نیز بنا به گفته خودشان امیرالمؤمنین یزید لعنت الله علیه است.

*معاویه مظهر یک آمریکایی است

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، معاویه را یک آمریکایی دانست و افزود: اسلام به قرائت معاویه همان اسلام آمریکایی است و اگرچه در آن دوران آمریکایی وجود نداشت، اما معاویه خود نماد یک آمریکایی بوده و به‌یقین می‌گویم که اگر آن موقع آمریکایی وجود داشت، در رأسش معاویه قرار گرفته بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: در تاریخ بشر همواره دو اسلام یعنی اسلام اصیل و اسلام معاویه که امروز همان اسلام آمریکایی است، مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که باید با آن مقابله کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اوضاع دشوار اقتصادی اشاره کرد و گفت: اوضاع امروز زمانه دشوار است؛ از طرفی ما را تحریم اقتصادی کرده‌اند و از طرفی دیگر حتی نمی‌توانیم یک ریال وارد و خارج کشور کنیم؛ اما با همه این مسائل و مشکلات باید بسازیم و راه‌حل پیدا کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: حوزه با مقاومت خود، انقلابی خواهد شد که می‌تواند راه‌حلی برای برون‌رفت مردم از مشکلات فعلی داشته باشد.

*حوزه علمیه خوزستان حوزه ای کاملاً ولایتمدار و انقلابی است

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، ضمن ابراز خرسندی از وجود طلابی با بصیرت و ولایت مدار در خوزستان، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که در اهواز، از بابت اسلام و حوزه انقلابی هیچ مشکلی نداریم و این مهم بدین معناست که هیچ جریان ضدانقلابی یا حتی مشکوک هم میان مدارس و طلاب ما وجود ندارد.

امام‌جمعه اهواز، حوزه علمیه اهواز را حوزه ای یکپارچه و یک دست دانست و تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند باید به فکر حوزه علمیه قم و ۳۰ سال آینده دنیایی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارند، باشیم، حاکی از آن است که باید با دقت مسائل آینده را بررسی و در راستای مواجهه با آن ها هوشیار و آماده‌ باشیم.

*حمایت از رهبری فقط به شعار دادن نیست!

آیت‌الله موسوی جزایری، حمایت از مقام معظم رهبری را یک اصل اساسی برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام ناب محمدی دانست و اظهار داشت: حمایت از رهبری فقط به شعار دادن نیست؛ باید در عمل از مقام ولایت در سراسر جهان دفاع کنیم، مثلاً در نجف اگر احیاناً انحرافاتی وجود دارد، باید برویم اهداف انقلاب را در عمل و با دفاع از مقام ولایت دنبال کنیم.

*مدرسه علمیه ولی‌ عصر(عج) مدرسه‌ای ممتاز و توانمند است

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، مدرسه علمیه ولی ‌عصر(عج) را مدرسه‌ای ممتاز و توانمند در تربیت طلاب نمونه خواند و اظهار داشت: به‌واقع مدرسه علمیه ولی‌عصر(ع) نور چشم، ارزشمند و عزیز ما بوده و خرسندیم از بابت برگزیده شدن این مدرسه علمیه در سطح کشور که حتی زبان مسئولین را هم به مدح و ثنا گشوده است.

منبع:حوزه

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو