زمان انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ -

فرماندار نور:

ظرفیت‌های فراوانی در حوزه مختلف در شهرستان وجود دارد که منفعل مانده است

فرماندار نور گفت: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه مختلف در شهرستان وجود دارد که منفعل مانده است.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ فرماندار نور در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان نور با تبریک ایام و مناسبت‌ها اظهار کرد: ما برای پی گیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است ابتدا باید در مورد اقتصاد مقاومتی به درک درستی برسیم و بدانیم چرا رهبر انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند و وظیفه ما به عنوان دستگاه های اجرایی چیست ؟ وی گفت: باید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را مطالعه و با شناخت درست از آن به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

DSC09803
فرماندار شهرستان نور افزود: در این شرایط سخت اقتصادی باید در مسیری حرکت کنیم که برای آینده کشور تعیین کننده باشد و شاهد رشد و شکوفایی باشیم.
این مسئول تصریح کرد: دلیل انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی ایستادگی در مقابل فشار خارجی و حرکت به سوی رشد و توسعه در هر شرایطی است و برای حرکت در این مسیر نیاز به الگو داریم که دولت آن را ابلاغ کرد که برخی از موضوعات در حوزه‌های کلان و برخی دیگر را با بومی سازی اجرای کنیم، و به صورت منطقه‌ای با اعمال برنامه‌ها و تطبیق آن با شرایط محیطی بتوانیم اهداف نظام را در این حوزه محقق کنیم .
خنجری افزود: استفاده از ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی در کشور همانند ظرفیت نیروی انسانی، منابع و ذخایر معادن، از عوامل اجرای اقتصاد مقاومتی است.

 

DSC00861
وی گفت: وابستگی به نفت یکی از مشکلات اساسی ما با توجه به تورم ، بیکاری و … است و رفع مشکل وابستگی از اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
فرماندار نور بحران‌های اقتصاد جهانی که کشورهای در حال توسعه درگیر آن هستند را از عوامل ضروری برای اجرای اقتصاد مقاومتی دانست.
این مسئول تصریح کرد: توجه به تحرک و پویایی، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رویکرد جهادی، مردم محوری، امنیت اقلام راهبردی در حوزه غذا و دارو، کاهش وابستگی، اصلاح الگوی مصرف، ایجاد فضای سالم رقابتی، فساد ستیزی و امنیت اقتصادی را از نیازهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نام برد.
خنجری بر عزم جدی مسئولان، مدیران اصلی و فعالان مردمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تأکید کرد.

 

DSC00863
وی یکی از وظایف مسئولان را رفع موانع از سر راه سرمایه گذاران نام برد و تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به دنبال جذب سرمایه گذار و حمایت از آن باشیم اما سرمایه‌گذار با موانعی که در بروکراسی اداری مشاهده می‌کند از سرمایه گذاری منصرف می‌شود.
فرماندار نور گفت: ظرفیت‌های فراوانی در شهرستان در حوزه گردشگری، کشاورزی، معادن و … وجود دارد که منفعل مانده است و باید از همه ظرفیت‌ها، مسئولان، نخبگان، صنوف، رؤاسای دانشگاه‌ها، بخشداران، دهیاران، شوراها و … استفاده کنیم و همانند اتاق فکر در زمان دفاع مقدس با تمام توان برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

DSC00861
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور از برنامه‌های هفته معلم به دیدار با بیماران خاص، برگزاری همایش پیاده ‌روری و کوهنوردی، غبار روبی گلزار شهدا، متوفیان فرهنگی و دانش آموزان در سال ۹۴ و سال جدید، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و دیدار با امام جمعه و … اشاره کرد و افزود:همایش هفته معلم روز ۱۵ اردیبهشت با حضور و سخنرانی دکتر حسابی فرزند مرحوم حسابی برگزار خواهد شد .
امام جمعه نور نیز در این جلسه به تکریم ارباب رجوع، رسیدگی به کار مردم در دستگاه‌های اجرایی و شرکت مسئولان و مدیران در نماز جمعه نور تأکید کرد.

زمان انتشار: ۳۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو