زمان انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ -

بچه شیرهای گل‌محمدی از نمای نزدیک

اعتماد یحیی گل محمدی به بازیکنان جوان تراکتورسازی در بازی چهارم مقابل نفت تهران نتیجه داد و این نفرات عملکردی خوب از خود برجای گذاشتند.

سرای نور؛محرومیتی که فدراسیون جهانی فوتبال برای تراکتورسازی مبنی بر عدم جذب بازیکن جدید در نظر گرفت، کار را برای این تیم در لیگ هفدهم به خودی خود سخت کرد. یحیی گل محمدی روزی که هدایت تراکتور را برعهده گرفت، به واسطه این محرومیت سنگین فیفا تصور می کرد که کار دشواری داشته باشد اما مصدومیت چند بازیکن کلیدی و محرومیت فرزاد حاتمی مزید بر علت شد تا دست سرمربی تراکتور بسته تر از همیشه باشد.

پارگی رباط صلیبی هادی محمدی قبل از شروع فصل و مصدومیت بازیکنانی نظیر سینا عشوری و عارف آغاسی کار را سخت تر کرد و در ادامه فصل نیز محرومیت فرزاد حاتمی مشکل دیگری بر مشکلات گل محمدی افزود. سرمربی تراکتورسازی در مواجهه با این شرایط سخت به نفرات جوان تیمش میدان داد و آنها نیز در بازی با نفت تهران به خوبی جواب اعتماد گل محمدی را دادند. بازیکنانی نظیر فرزین گروسیان، محمد نادری، محمدرضا مهدی زاده، فاخر تهامی، علی طاهران، محمدرضا آزادی و … که کم کم در ترکیب تراکتور جا می افتند و می توانند مهره هایی کلیدی برای تیم شان باشند.

در بازی تراکتورسازی و نفت یحیی گل محمدی جوان ترین بازیکن تاریخ تراکتور در لیگ برتر را با ۱۷ سال سن به زمین فرستاد. جوانی به نام محمدرضا آزادی که سال گذشته آقای گل لیگ جوانان شده بود و در بازی گذشته عملکرد بی نظیری برجای گذاشت. او در اولین مسابقه ای که به عنوان یار ثابت به میدان رفت، توانست یک پاس گل بدهد و اگر کمی خوش شانس بود می توانست در امر گلزنی هم موفق باشد.  گل محمدی که بابت محرومیت حاتمی نگران بود، حالا با درخشش آزادی جوان تا حدی نگرانی اش برطرف شده است. البته او امید دارد این پدیده ۱۷ ساله به واسطه تمجیدهایی که در یکی، دو روز گذشته تجربه کرد، دچار غرور نشود و بتواند روند خوبش را ادامه دهد.

آزادی اما تنها بازیکن جوان تراکتورسازی نیست که توانسته خوش بدرخشد. در خط دفاع که یحیی حسابی به واسطه مصدومیت برخی بازیکنان دستش بسته است، از محمدنادری مدافع چپ ۲۱ ساله تیمش در دفاع وسط استفاده کرد. نادری اگرچه چند اشتباه در پست غیرتخصصی داشته اما در کل عملکرد خوبی برجای گذشته و توانسته جواب اعتماد کادرفنی را بدهد. ضمن اینکه زوج او محمدرضا مهدی زاده نیز بدون حاشیه کارش را به نحو احسن انجام می دهد. مهدی زاده نیز سال گذشته توسط امیر قلعه نویی در پست هافبک تدافعی به بازی گرفته می شد اما با حضور یحیی گل محمدی به خط دفاع رفت و حالا اصلی ترین مدافع وسط تراکتور محسوب می شود.

 

در خط هافبک هم بازیکنانی نظیر علی طاهران و فاخر تهامی اصلی ترین بازیکنان جوان تراکتورسازی هستند. طاهران که از فصل گذشته جایگاه ثابت خود در ترکیب تراکتور را پیدا کرد و تهامی نیز رفته رفته در ترکیب جا می افتد. تهامی که برادرزاده ابراهیم تهامی هافبک سابق تیم ملی نیز محسوب می شود، اگرچه مقابل استقلال یک موقعیت فوق العاده را از دست داد اما در بازی اخیر مقابل نفت به عنوان وینگر راست، خوب کار کرد. او زوج خوبی با محمد ایرانپوریان باتجربه تشکیل داد و با ارسال ها و حرکات تکنیکی اش توانست روز خوبی را پشت سر بگذارد.

شاید بیشتر از همه بازیکنان جوان تراکتورسازی، فرزین گروسیان در بازی های قبلی مورد توجه قرار گرفته است. او به واسطه پست حساسی که دارد و البته اشتباهاتی که داشت، انتقادهایی را متوجه گل محمدی کرد اما یحیی پشت دروازه بان جوان تیمش ایستاد و حتی او را لایق اعتماد دانست. گروسیان بعد از اشک های تلخی که در بازی با استقلال ریخت، در بازی با نفت تهران اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد و روی توپ های ارسالی و شروع های مجدد خوب کار کرد. حالا با اعتماد کامل یحیی به گروسیان، این دروازه بان هم شانس خوبی دارد تا بتواند در آینده بهتر کار کند و نامش را سر زبان ها بیندازد.

در ترکیب تراکتورسازی دو دروازه بان جوان دیگر به نام مهدی محمدیان و محمدامین بهرامی هم حضور دارند که منتظر فرصت هستند. همچنین بازگشت عارف آغاسی از مصدومیت می تواند ترکیب خط دفاع تراکتورسازی را با شرایط متفاوت تری مواجه کند. از سوی دیگر بازیکنان جوان دیگری مثل محمد مسلیم پور، امیر نصرآزادانی، علی اسماعیلی و… نیز نفراتی هستند که در آینده می توانند در ترکیب تراکتورسازی به میدان بروند و بسیار امیدوارند روزهای خوبی را سپری کنند.

 

گل محمدی کارنامه اش در ذوب آهن هم نشان می دهد که رابطه خوبی با بازیکنان جوان برقرار می کند و ابایی از استفاده از این نفرات در ترکیب تیمش ندارد. او در تراکتورسازی نیز اگرچه اجبارا چنین اتفاقی را تجربه کرد. به نوعی محرومیت فیفا و مصدومیت بازیکنان، توفیقی اجباری برای تراکتورسازی بود تا جوانان این تیم بتوانند شانس حضور در ترکیب را داشته باشند.

تراکتورسازی که در سال های گذشته عادت کرده بودیم بازیکنان نامدار و گرانقیمت را در ترکیبش ببینیم، حالا بعد از سال ها به دورانی برگشته که نفراتی مثل کریم باقری، سیروس دین محمدی، غلامحسین دین محمدی، توکلی، علیرضا پژمان و…. جوان را به فوتبال ایران معرفی کرد. این جوان ها می توانند ادامه دهنده راه تراکتور در سال های نه چندان دور باشند و حالا برای تجربه روزهای خوب تلاش می کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو