زمان انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ -

آیا مالیات می تواند بازار نقل و انتقالات را کنترل کند؟

یک اقتصاددان ورزشی و یک سوسیالیست اهل پاریس معتقدند که باشگاه ها باید 1 درصد از حق انتقال بازیکنان خود را صرف آموزش ورزشی برای مردان و زنان کنند و از سوی دیگر این موضوع به کاهش تورم بازار نقل و انتقالات کمک می‌کند.

سراینور؛

پیر روندو و ریچارد بوئیگ، دو نفری هستند که این طرح را به دنیای فوتبال پیشنهاد کرده اند. آنها در سال ۲۰۰۵ فکر ساخت این طرح افتادند ولی هیچگاه به صورت جدی آن را پیشنهاد نکرده بودند ولی حالا که فوتبال در تورمی ترین حالت خود به سر می‌برد، به نظر آنها این طرح می‌تواند اوضاع را عوض کند.

آنها خود را ” دو هوادار فوتبال که قصد دارند مانع درگیری این ورزش با دیوانگی پول شوند” معرفی کردند و معتقدند که بالا رفتن مالیات ها می‌تواند مانع رشد تصاعدی هزینه های نقل و انتقال در فوتبال شود. در ۱۵ سال اخیر، میانگین ۱۳ درصد در هر سال از قیمت های نقل و انتقالات رشد کرده است.

 

 

در طرح پیشنهادی شان آمده:” این ایده در حقیقت یک ایده برد-برد است. از این جهت برای باشگاه خریدار سودمند است که لازم نیست رقم اضافه تری پرداخت کند و همچنین ابزاری است برای حمایت از جامعه ورزشکاران.

برای مثال، امسال در انگلیس ۱٫۳ میلیارد یورو در نقل و انتقالات هزینه شده که ۱ درصد آن، حدود ۱۳ میلیون یورو می‌شود. بدین ترتیب، با استفاده از این سیستم می‌توان از این ۱۳ میلیون یورو برای تحصیل و تمرین بسیاری از ورزشکاران انگلیسی استفاده کرد.

همچنین از این رقم می‌توان برای زندگی پس از بازنشستگی فوتبالیست‌ها نیز استفاده کرد. طبق ادعای اتحادیه فوتبال انگلیس، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد فوتبالیست ها، پس از گذشت ۵ سال از بازنشستگی شان، با مشکلات اقتصادی و روحی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. در فرانسه نیز این رقم حدود ۲۵ درصد است. بدین ترتیب با دریافت چنین ارقامی می‌توان شرایط مناسبی برای فوتبالیست‌هایی که بازنشسته شده اند ایجاد کرد.

در حقیقت، پرداخت ۱ درصد مالیات از آن دسته پیشنهاداتی است که می‌تواند شرایط بازار نقل و انتقالات را آرام کند و از رشد تصاعدی اش جلوگیری کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو