زمان انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ -

حجت الاسلام حاج علی اکبری:

جایگاه ائمه جماعات را بازشناسی کنیم/ شهدای ما تربیت یافته مساجدند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: جایگاه رفیع امامت و ائمه جماعت در جامعه، علما، دین و روحانیت را در جامعه باید جدی گرفت و باید جایگاه امام جماعت را دوباره بشناسیم.

به گزارش سرای نور،پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد صبح امروز با حضور سردار قاسم سلیمانی، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و دکتر علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما و با حضور سراسری ائمه جماعات استان تهران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای همایش سراسری روز جهانی مساجد پیام آیت الله مکارم شیرازی به علما و ائمه جمعه پخش شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز قدرت نفوذ ناپذیر دشمنان اسلام همچون اسراییل و آمریکا در هم شکسته است و منزوی شده اند گفت: مذاهب اسلامی و مسلمانان جهان باید دست به دست هم دهند و اسلام و قبله اول مسلمین و وحدت کشورهای اسلامی را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف مختصر مذهبی مانع وحدت نیست، افزود: نکات وحدت بسیار زیاد است و اکنون دنیا تشنه معارف اسلامی شده است زیرا به این نتیجه رسیده اند سرانجام مکتب‌های مادی، پوچ است.

این مرجع تقلید خطاب به ائمه جماعات گفت: مکتب اسلام را خالی از هرگونه خرافه ترویج کنید و مطمئن باشید پیروان اسلام بیشتر می‌شوند و تمام اسلام ستیزی‌های رسانه‌های غربی به جایی نمی‌رسد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در این مراسم گفت: اجلاس جهانی روز مسجد در فضای نورانی ماه ذیقعده با نام حضرت امام رضا(ع) همراه بوده است. در آستانه سالروز شهادت امام جواد(ع) و دهه کرامت فرصت مغتنمی پیش آمد تا از فضای نورانی این ماه در مساجد استفاده شود. این فرصت با ایام حج نیز همراه است، امیدواریم امسال حج ابراهیمی با صلابت و شکوه برگزار شود و شاهد باشیم که این مراسم عظیم و حیات بخش بدون موانع پلید برگزار شود.

وی افزود: یاد حجاج شهید سال های ۶۶ و ۹۴ را گرامی می داریم. اجلاس امروز در فضایی برگزار می شود که جامعه معطر به عطر شهادت و ایثار مدافعان حرم است، مخصوصا شهید سرافراز محسنحججی که همه جا سخن از اخلاق و نورانیت این شهید است. ما نیز مناسب دیدیم روز جهانی مسجد را که به تعبیر رهبری روز ضدصهیونیستی است از عالمان کشور دعوت کنیم. همچنین از کسی که اسم او روشن کننده دلهاست، حاج قاسم و بچه هایش که پدیده الهام بخش برای کشورها و جهان اسلام هستند.

حاج علی اکبری ادامه داد: این شخصیت سلحشور نماد تدبیر و نماد دشمن شکنی است. قاسم سلیمانی حلقه وصل شهیدان دفاع مقدس با جوانان کنونی کشور است. حاج قاسم و بچه هایش تنها متعلق به ایران نیستند و همه جا هستند. امتداد این حرکت نورانی در آفریقا، نیجریه، اروپا و آمریکاست. بچه های قاسم همان بچه های امام خامنه ای هستند که مجاهد، سلحشور، عاشقانه و صادقانه اند.

رئیس رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: صدا و سیما احیاکننده هویت ملی و حافظ دستاوردهای انقلاب و پیشبرد اهداف آن است و نگاه مسجدی دکتر علی عسگری امیدبخش است. تشکیل قرارگاه مسجد در صدا و سیما از کارهای تازه ایشان است. ما باید در محور فرهنگسازی از ظرفیت رسانه رسانه ملی در راستای اهداف مسجد استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: جایگاه رفیع امامت و ائمه جماعت در جامعه، علما، دین و روحانیت را در جامعه باید جدی گرفت. باید جایگاه امام جماعت را دوباره بشناسیم. مسجد پایگاه فعالیت های اجتماعی است و نقش احیاکننده دارد. باید کمبودهای آن را جبران کنیم، باید مسجد در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمن کانونی باشد برای حفظ هویت دینی مردم و سنگری باشد به تعبیر امام(ره) در ترویج سبک زندگی. مسجد باید انقلابی باشد نه سکولار.

رئیس رسیدگی به امور مساجد افزود: مسجد اگر از جلوه و سیمای انقلابی که نماد اسلام ناب است فاصله بگیرد، دشمن از آن ترسی نخواهد داشت. نگرانی دشمن از مسجدی است که معجزه می کند و سینه سپر می کند در برابر دشمنان. امثال شهدای عزیز ما کجا تربیت شده اند؟ همه شهدای عزیز ما تربیت یافته مسجدها هستند. به تعبیر حضرت آقا مسجد باید برقرار باشد، یعنی نماز جماعت سه وقت در مسجد باشد. این برقرار بودن مسجد را با یک لطافتی ایشان به ما یادآوری کردند.

وی ادامه داد: به حمدالله حرکت ما طی ۵ سال گذشته کاملا منطبق بر همین رهنمودها بوده است. این رهنمودها ما را به روز کرده است. باید همین امسال برنامه سوم خودمان را برای مساجد تبیین کنیم. عزیزان ما کارهای خوبی انجام داده اند. هر مسجدی طبق همین قواعد باید برای خودش برنامه ریزی کند. ما حتما باید برای مسجدها برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم، به این ترتیب است که می توانیم به وحدتمان برسیم. ما هم در محور تقویت حوزه کارگزاری مسجد، بخش آموزش، جایگاه امامت، پیشرفت های خوبی داشته ایم.

وی گفت: سازماندهی ائمه جماعت در نواحی در دستور کار ماست. در بخش خادمان و امنا طرحهایی در دست است. مسئله خادمان و آموزش آنها خیلی جدی است. در بخش فرهنگسازی برنامه داریم. اقداماتی که شما انجام داده اید باید با قوت ادامه پیدا کند. در بخش نهج البلاغه هم همین طور. مهندسی افکار عمومی که در دست اقدام است با کمک رسانه ملی انجام خواهد شد.

حاج علی اکبری ادامه داد: عزیزان ما تدابیر خوبی را برای ارتقای مدیریت مسجد دیده اند. هم از نظر اداری و هم از نظر مالی باید خیلی با قاعده تر عمل کنیم. این را ما در دستور کار داریم. در ارتباط با هماهنگ سازی دستگاه های دولتی و مردمی ما اقداماتی را در گذشته داشته ایم. این اقدامات کاملا در بخش مردمی بازتعریف خواهد شد. فرضم بر این است که مرکز ما باید خودش را برای این اقدامات تقویت کند.

وی در پایان اظهار کرد: روز جهانی مسجد امسال در وضعی برگزار می شود که در مسجد الاقصی خبرهایی است. همان جریان های ۵۰ سال پیش به نوع دیگری دارد الان انجام می شود. عملیاتی که برای تخریب مسجدالاقصی دارند انجام می دهند. روز جهانی مسجد باید هر سال قوی تر انجام شود. ما به نقطه نبرد نهایی داریم نزدیک می شویم. ما روز شمار گذاشته ایم برای نابودی رژیم صهیونیستی. روز مسجد باید از این وضعیت فعلی خارج شود. من از دسته های مختلف خواهش می کنم که یک کار فراگیر انجام دهیم. فقط ما بودیم که روز جهانی مسجد را برگزار کردیم، ولی آن وجه لازم را نداشته است. من از سازمان فرهنگ ارتباطات، سپاه قدس، مجمع جهانی اهل بیت، مجمع تقریب، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دیگر عزیزان تشکر می کنم. ان شاء الله بتوانیم این کار را با نهادها و تشکل های گوناگون ادامه دهیم.

لازم به ذکر است که این مراسم با رونمایی از کتاب «مسجد هسته مقاومت»، سایت مسجد کالا و تجلیل از مقام شهید مدافع حرم محسن حججی و خانواده وی همراه بود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو