زمان انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ -

در جلسه علنی امروز؛

بنزين در سال ۹۵ دو نرخی شد/ ضرورت استفاده از کارت سوخت

نمايندگان مجلس بنزين را برای سال جاری دو نرخی و با قيمت پايه سال ۹۴ تعيين كردند؛‌ نماينده دولت با اين پيشنهاد مخالفت كرد.

به گزارش سرای نور؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش های هزینه ای پایانی لایحه بودجه ۱۳۹۵ كل كشور، تكلیف كارت سوخت و قیمت بنزین را در سال جاری تعیین كردند.

بر این اساس نمایندگان بند الحاقی اول به تبصره ۱۴ را به شرح زیر اصلاح كردند؛

دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون، کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت گاز (گازوئیلی) و دوگانه‌سوز را به کارت سوخت مجهز کند و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور و بر اساس بندهای زیر انجام می‌پذیرد:

الف ـ هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت شود.

ب ـ قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال ۱۳۹۴ با رعایت بندهای این تبصره خواهد بود.

ج ـ در صورتی که وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد بر سهمیه تعیین شده توسط دولت (سهمیه پایه) سوخت‌گیری کند، بهای سوخت تحویلی بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود.

د ـ قیمت تمام شده موضوع این تبصره عبارت است از قیمت تحویل در بندر (فوب) خلیج‌فارس به اضافه هزینه‌های جانبی شامل ریزش، تبخیر، بیمه، انتقال، حمل، توزیع و عوارض قانونی موضوع جزء ۲ تبصره ماده ۱۶ و بند «ج» ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و نرخ کارمزد مناسب پرداختی به جایگاه‌داران که توسط دولت تامین می‌شود.

در هنگام بررسی این تبصره،‌ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت كه به نمایندگی از دولت در صحن حضور یافته بود، در مخالفت با این تبصره عرضه دو نرخی بنزین را عامل فساد در عرضه انرژی عنوان كرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو