زمان انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ -

اس.خوزستان ۰- پارس جنوبی ۱؛ صدرنشینی با ادویه هندی!

تیم پارس جنوبی جم با شکست دادن استقلال خوزستان صدرنشین جدول لیگ برتر شد. تک گل این بازی توسط امید سینگ به ثمر رسید.

سرای نور؛

پارس جنوبی جم موفق شد تا در پایان بازی برابر استقلال خوزستان با تیجه ۱-۰  به پیروزی برسد، امید سینگ در دقیقه ۶ تک گل بازی را به ثمر رساند تا تیم تارتار صدرنشین لیگ برتر بشود.

 

هفته پنجم لیگ برتر، ۲ شهریور ۱۳۹۶،

ورزشگاه غدیر؛ تماشاگر: ۷۰۰ نفر

 

 

داوران: پیام حیدری- منصوری – حاجیلو

 

 

اخطار:
 

سابا تاوادزه (۳۶)- حکیم نصاری(۸۵)- علیرضا زندوی (۸+۹۰) از استقلال خوزستان

امید سینگ(۳۲) از پارس جنوبی جم

 

 

استقلال خوزستان:

وحید شیخ ویسی، ابوالفضل علایی، عقیل کعبی، علیرضا زندوی، فرامرزی،میثم دورقی (۶۶ سعید زارع)، حکیم نصاری، تاوادزه، جونیور(۸۱ حسین صادقی)، رضا کرملاچعب(۴۶ طالب ریکانی) و یونس دلفی
سرمربی: عبدالله ویسی

 

 

 

پارس جنوبی جم:
محسن فروزان، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، میثم تیموری، فرشاد محمدی، میثم نقی زاده، حسن پورامینی، علی دشتی(۶۳ احسان تاییدی)، امید سینگ، آلویس نانگ (۹۲ مهدی زبیدی) و ابراهیم صالحی(۵۲ امیر ارسلان مطهری)
سرمربی: مهدی تارتار

 

 

 

شرح گل

 

١-٠(امید سینگ- پارس جنوبی جم): ضربه آزاد  امید سینگ در دقیقه ٦ به زیبایی وارد دروازه وحید شیخ ویسی شد، سینگ بعد از گلزنی به تیم سابقش خوشحالی نکرد.

 

 

 

 

شرح بازی:

 

گل زودهنگام پارس جنوبی از یک ضربه شروع مجدد باعث غافلگیری استقلالی‌ها شد و امید سینگ بازیکن سابق استقلال خوزستان دروازه‌ی تیم سابقش را گشود تا شاگردان تارتار از همان دقایق ابتدایی به لاک دفاعی فرو بروند و در ضدحملات چشم به حرکات مثلث تهاجمی نانگ، صالحی و سینگ داشته باشند که هر سه نفر سابقه‌ی بازی در استقلال خوزستان را داشتند.

 

عبدالله ویسی که به استثنای موسی کولیبالی مصدوم، از همان ترکیب دیدار مقابل پدیده در میدان استفاده کرده بود، برای جبران گل خورده به مدافعان کناری‌اش دستور شرکت در حملات را داد تا استقلالی‌ها با تعداد نفرات بیشتری در نیمه زمین پارس جنوبی حضور داشته باشند. بازیکنان استقلال در نیمه اول چند بار از حرکات بازیکنان کناری و ارسال توپ به محوطه جریمه تیم میهمان صاحب فرصت‌های گلزنی شدند که هیچکدام ثمری نداشت.

 

 

ضربه سر جونیور برزیلی از ارسال علیرضا زندوی که با فاصله اندکی از کنار دروازه‌ی فروزان به خارج رفت و حرکت پا به توپ یونس دلفی که از دهانه دروازه پارس جنوبی به شکل خطرناکی عبور کرد، جدی‌ترین موقعیت‌های گلزنی استقلال در نیمه نخست بودند و تیم پارس جنوبی هم یک بار دیگر با ضربه آزاد امید سینگ خطرناک ظاهر شد که شیخ‌ویسی توپ را دفع کرد و نیمه اول با همان تک گل دقایق ابتدایی امید سینگ تمام شد.

 

عبدالله ویسی در ابتدای نیمه دوم، طالب ریکانی را در ترکیب تیمش جایگزین کرملاچعب کرد تا بخش تهاجمی تیمش را با حضور این بازیکن تقویت کند. بازی تهاجمی استقلال در این نیمه به شاگردان تارتار فرصت می‌داد تا روی ضدحملات دروازه میزبان را تهدید کنند و یک بار توپ ارسالی حسن پورامینی به تیر عمودی دروازه شیخ‌ویسی برخورد کرد. حملات استقلالی‌ها هم که با ایجاد چند موقعیت گلزنی همراه بود، ثمری برای این تیم نداشت و مهم‌ترین فرصت گلزنی این تیم روی ضربه سر یونس دلفی و واکنش دیدنی محسن فروزان بی‌ثمر ماند تا در نهایت این بازی با تک گل سینگ به‌سود پارس جنوبی تمام شود و شاگردان تارتار صدرنشین جدول لیگ شوند.

 

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه ٨: سانتر علیرضا زندوی از سمت راست و ضربه سر جونیور مارینی با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ١٥: حرکت زیبای دلفی از سمت راست و سانتر وی را مدافعین جم با سرعت به کرنر فرستادند.

دقیقه ١٨: ضربه زیبای امید سینگ را این بار وحید شیخ ویسی به کرنر فرستاد.

دقیقه ٥٤: حرکت زیبای علی دشتی از سمت راست  با سانتر وی همراه شد و می رفت تا این سانتر به طور اتفاقی وارد دروازه استقلال خوزستان شود که با خوش شانسی شیخ ویسی توپ پس  از برخورد به تیرک وارد دروازه نشد.

 

 

 

بهترین بازیکن:

 

امید سینگ با زدن تک گل بازی چهره تاثیر گزار زمین بود، محسن فروزان نیز در دقایق پایانی یک موقعیت فوق العاده از یونس دلفی گرفت تا بازی به تساوی کشیده شود.

 

 

اتفاق ویژه:

 

پارس جنوبی جم با این سه امتیاز مهم به صدر جدول رسید، البته آنها به صورت موقت در صدرهستند و بازی معوقه پرسپولیس،  صدرنشین لیگ برتر را در پایان هفته پنجم مشخص می کند.

 

در حاشیه

*موسی کولیبالی به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داد.
*نانگ، امید سینگ، مهدی زبیدی و فرشاد سالاروند هرکدام مقطعی از فصل قبل عضو تیم استقلال خوزستان بودند.

*حدود ٣٠ هوادار بوشهری خود را به اهواز رسانده اند و به شدت تیمشان را تشویق می کنند.

*در دقیقه ٧٥ داور بازی اعلام وقت استراحت کرد، این داور در نیمه اول چنین اعلامی نکرده بود و با اعتراض مسئولان پارس جنوبی جم مواجه شده بود.

* تماشاگران استقلال خوزستان مهدی زبیدی را تشویق کردند.

* چمن ورزشگاه غدیر پس از چند هفته امروز شرایط بسیار خوبی دارد.

* عبدالله ویسی به همراه کادر فنی خود پیش از آغاز بازی به سمت کادر فنی پارس جنوبی جم رفتند و به آنها خیر مقدم گفتند.

* یک پرچم ۵۰ متری به رنگ آبی روی سکوها پهن شده است و هواداران استقلال خوزستان دور تا دور این پرچم نشسته‌اند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو