زمان انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ -

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

ماجرای اس- ۳۰۰ ممکن است به تحریم ایران ختم شود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که اگر دولت واشنگتن تملک اس-۳۰۰ از سوی ایران را اقدامی تحریک آمیز تلقی کند، ممکن است تحریم هایی را علیه ایران اعمال کند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از «واشنگتن فری بیکن»، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی جدید مدعی شد که اقدام اخیر ایران مبنی بر خرید سامانه دفاع موشکی اس -۳۰۰ از روسیه می تواند به تحریم ایران منجر شود.

کربی در این باره گفت: چنانچه مالکیت سامانه اس -۳۰۰ از سوی ایران اقدامی تحریک آمیز تلقی شود، می تواند مطابق با قوانین آمریکا به اعمال تحریم علیه این کشور منجر شود.

با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا رژیم خاصی را برای اعمال تحریم های احتمالی علیه ایران معرفی نکرد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: آمریکا در گذشته موضع خود را نسبت به فروش سامانه اس – ۳۰۰ به ایران اعلام کرده است و این موضوع را به دقت پیگیری می کند. اما در حال حاضر هیچ تصمیم مشخصی گرفته نشده است.

روز یکشنبه هفته جاری، ایران به مناسبت بزرگداشت روز ارتش، بخش هایی از سامانه دفاع موشکی خریداری شده از سوی روسیه را به نمایش گذاشت.

در این میان، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران ارتش این کشور را نیرویی توصیف کرد که از کشورهای مسلمان در برابر تروریسم و صهیونیسم حمایت می کند.

وی همچنین با اعلام این مطلب که توان نظامی ایران تنها جنبه دفاعی و بازدارنده دارد، تاکید کرد که هرگونه کمک نظامی از سوی ایران به دور از مداخله جویی و تنها با ارائه درخواست از سوی کشورهای مسلمان انجام خواهد شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو